Directes
Ara en la televisió
DUEL DE VEUS
Ara en la ràdio
FÓRMULA TERRITORI (reemissió)

València modifica set línies d'autobús per a "augmentar les connexions directes" al centre

Els canvis també permetran connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i l'Estació del Nord per a "impulsar el turisme"

Mapa del nou traçat de les línies de l'EMT en el centre de la ciutat / Europa Press

L'Ajuntament de València ha presentat aquest dimecres una reestructuració que modifica set línies d'autobús de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) per a "ampliar les connexions directes" amb el centre de la ciutat i connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i Estació del Nord per a "impulsar el turisme".

Així ho han explicat en roda de premsa l'alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Jesús Carbonell, i el director gerent de l'empresa pública, Manuel Martínez.

Els canvis afecten les línies 4, 11, 16, 26, 32 70 i 31 i es posaran en marxa quan finalitzen les obres al carrer Sant Vicent, a principis de desembre.

Amb aquestes modificacions es trauen tres línies de Colón (70, 11 i 32), dues de Poeta Querol (la 4 i la 31) per a connectar el front litoral amb Joaquim Sorolla i es recupera la connexió de la 26 i 36 entre els barris del nord i Poeta Querol.

Sis línies pararan a la plaça de l'Ajuntament i dotze a la cantonada de la plaça Alfons el Magnànim, dos més que abans de la reestructuració del Rialto.

La línia 4: En concret, la línia 4 recuperarà la connexió des de Natzaret, passant per l'avinguda del Port, fins a la plaça de l'Ajuntament, en comptes de parar en Poeta Querol com fa actualment.

La línia 11: Recupera el seu antic recorregut pel carrer Colón i la Pau, passant per la plaça de l'Ajuntament i continuant fins a Orriols i el Safranar.

Les línies 16 i 26: Aquestes línies que en el passat arribaven a la plaça de l'Ajuntament i a Poeta Querol, respectivament, i el 2020 van ser portades fins a Porta de la Mar, recuperen el seu traçat per a "millorar la connexió amb els barris i pedanies del nord".

La línia 70: Aquesta línia, que segons el director gerent "a hores d'ara fa un recorregut molt semblant al del metre entre Colón i Alboraia", també recupera el seu antic recorregut per a augmentar "les possibilitats d'accés al centre", amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament.

La línia 32: També canvia el seu recorregut amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament, passant pel carrer de la Pau i separant-se del recorregut que fa el metre entre Aiora i Colón, a fi de "donar més possibilitats de moviment".

La línia 31: Aquesta línia que connectava el front litoral amb Poeta Querol tindrà també connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament i amb les estacions Nord i Joaquim Sorolla, "connectant els barris del litoral amb el centre històric i les estacions per a impulsar el turisme".

València