La Via Verda d'Ojos Negros s'uneix a la Via Xurra: 107 km d'infraestructura ciclopedestre continua

La Generalitat ha posat en servei el tram que uneix les dos vies amb una inversió d'un poc més de 2,17 milions

via verda Ojos Negros en 'Terra viva'
Ojos Negros en 'Terra viva'

La Generalitat ha posat en servei l'últim tram de la Via Verda d'Ojos Negros i la connexió amb la Via Xurra que uneix les comarques de València i Castelló amb la província de Terol després d'una inversió de 2.173.802 euros. Durant la inauguració del nou tram de bicicleta i senderisme que connecta les dos vies verdes, la consellera de Medi Ambient Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat la importància d'esta actuació que s'ha estés durant 17 mesos.

“La infraestructura genera un itinerari ciclopedestre continu de 107 km des de la ciutat de València fins al Toro. Sumat al tram aragonés, amb uns 92, suposa un itinerari continu que aconseguirà els 200 km, el de major longitud de tot Espanya”, ha assenyalat la titular d'Infraestructures. Pradas ha manifestat que “la Generalitat continuarà apostant per estos projectes que acosten la ciutadania el nostre medi natural”.

Les obres han consistit en la construcció d'un nou tram de 8 km de la Via Verda d'Ojos Negros entre Albalat dels Tarongers i Sagunt, i el tram de connexió amb la Via Xurra, entre Sagunt i Puçol, de 7,4 km, la qual cosa suposa 15,4 km d'itinerari nou.

Amb esta actuació, acaben anys de millores en la infraestructura. El 2018, de fet, la Generalitat va ampliar la Via Verda d'Ojos Negros 9 km més, entre Algímia d'Alfara i Albalat dels Tarongers, al Camp de Morvedre. Amb eixa ampliació, que adequava la via per a ciclistes i vianants, concloïa un dels últims trams que falten abans d'arribar a Sagunt.

L'obra feta ara pel Consell inclou la creació de dos àrees de descans en la ruta, amb informació sobre la via verda i els llocs turístics d'interés.

Tal com ha informat la titular de Medi Ambient, “el nou itinerari discorre en la seua pràctica totalitat o per les restes de l'antiga plataforma del ferrocarril de Sierra Menera, que pràcticament havia desaparegut, o per camins ja existents”. En concret, de l'antiga plataforma únicament se'n conserven dos trams: un d'aproximadament 1.165 metres, paral·lel a l'A-23 al terme d'Albalat dels Tarongers, que inclou en el recorregut un túnel, i un altre al terme de Sagunt d'uns 1.300 metres. En el cas del ramal de connexió amb la Via Xurra, l'itinerari es basa sobre la via pecuària del camí de Llíria, entre Sagunt i Puçol.

Les actuacions de major rellevància han sigut la construcció d'una passarel·la d'estructura metàl·lica i de fusta tipus arc atirantat de 30 metres de longitud i l'adequació de l'antic túnel ferroviari, tots dos situats al terme d'Albalat dels Tarongers. També s'ha dut a terme la recuperació d'un tram del traçat original ferroviari a Sagunt. Les diferents actuacions s'han finançat amb els fons Next Generation de la Unió Europea, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

També et pot interessar

stats