Víctimes d'accidents demanen "altres alternatives" després de la fi del triangle en autovies

Volen evitar els atropellaments en baixar-se del vehicle que en l'últim lustre han causat la mort de 22 persones

Un triangle, dels que actualment són obligatoris, adverteix d'un vehicle avariat al voral de la carretera
Un triangle, actualment obligatori, adverteix d'un vehicle avariat al voral de la carretera / À Punt NTC

L'Associació DIA de Víctimes d'Accidents considera positiva qualsevol mesura que evite el perill en les carreteres, com la fi dels triangles en autopistes i autovies que entrarà en vigor aquest dissabte, però demana que es fomenten "altres alternatives" com el senyal lluminós V-16.

Aquesta balisa, que tots els conductors hauran de portar en el seu vehicle l'1 de gener de 2026, permet "senyalitzar des de dins del cotxe", perquè es pot col·locar en el sostre només baixant la finestreta i "fa més llum que els intermitents", sosté el president de l'associació, Francisco Canes.

Encara que en autopistes i autovies no serà obligatori col·locar els triangles a partir d'aquest 1 de juliol com a presenyalització de perill en cas d'accident o avaria, sí que haurà de continuar usant-se en vies convencionals, segons una instrucció publicada aquest dijous per la Direcció General de Trànsit (DGT).

La mesura pretén evitar els atropellaments quan es baixa del vehicle, que en l'últim lustre han causat la mort de 22 persones.

Per això, Canes, partidari de senyalitzar "d'alguna manera", també recorda la importància que tots els ocupants del vehicle l'abandonen i es posen fora de perill darrere de la barrera de seguretat. "La tècnica és protegir, avisar i socórrer", recorda.

Com a exemple cita el cas recent d'una família que va tindre una avaria, va parar en el voral i es va salvar que un camió els passara per damunt perquè havia baixat del vehicle.

També et pot interessar

stats