Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

La reconstrucció del barranc de Poio estarà acabada abans que acabe l’any

Les obres, amb un pressupost de 20 milions d'euros, reforçaran les zones més sensibles que ha evidenciat la dana

Obres al barranc de Poio, a l'altura de Paiporta / À Punt NTC

La delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que la reconstrucció del barranc de Poio estarà acabada abans que acabe l’any. Així ho ha anunciat este dimecres en una visita a les obres a l’altura de Paiporta (Horta Sud), una localitat que —diu— s’ha convertit en un símbol del fatídic 29 d’octubre. 

L'actuació afecta els pobles de Picanya, Catarroja, Massanassa i Paiporta. La reparació del barranc de Poio busca deixar una fisonomia com l'anterior a la dana, a més de reforçar especialment les zones més sensibles. “Es tracta de set quilòmetres de tram en què reposarem els marges i els talussos del barranc i el reforçarem d’una manera molt específica amb esculleres”, ha explicat Bernabé. 

Un estudi geotècnic garanteix les condicions als trams fonamentats. A més, es canalitzen les zones de les depuradores d'aigua que resultaren danyades. Es calcula que estarà acabat cap a finals d'any amb un pressupost total de 20 milions d'euros. “La inversió serà fer esta actuació específica de reconstrucció per a deixar-lo com estava i millor, perquè es reforçarà”, ha detallat la delegada del govern espanyol. 

Queda a futur la possible canalització amb el riu Túria, un estudi que encara s'ha de reprendre. El que sí que es licitarà després de l'estiu són les obres del barranc de la Saleta. 

l’Horta Sud Dana 2024 Mobilitat dana

També et pot interessar