Un acte solidari del Club Carpesa d'hoquei recapta fons per a afectats per la dana
La Copa Nasau ha acollit paral·lelament una desfilada d'animals rescatats de l’associació XDana per a trobar-los casa
Esport i solidaritat es donen la mà amb una iniciativa del Club Carpesa. L'entitat ha reunit alguns dels millors equips d'hoquei europeus amb una desfilada de gossos afectats per la dana que busquen una família d'adopció. Per una banda, volien organitzar un trofeu per a ajudar els damnificats de la dana i per una altra, comprovar el nivell de l’equip sènior amb opcions de pujar a primera divisió.
Per això van decidir portar “equips de primer nivell”, tal com explica el president del club, Andrés Vallés, “per a comparar-nos i veure a quin nivell estem jugant des del club”. La recaptació de la Copa Nasau anirà destinada als afectats per la dana i, en paral·lel, no han volgut oblidar-se dels gossos afectats per les inundacions.
XDana: rescat, recuperació i reinserció dels animals afectats per la dana
“Estem en contacte amb una associació que s’anomena XDana que s’encarrega de la recuperació i la reinserció dels animals afectats per la dana” relata Vallés. L'actriu valenciana lligada a esta casa Sandra Cervera (Valenciana, Diumenge, paella) col·labora amb esta associació que es va conformar els primers dies de la dana per voluntàries en la iniciativa solidària al camp de l'Sporting de Benimaclet.
Tal com explica Cervera, “XDana és una associació que va nàixer del voluntariat en plena dana i estem buscant famílies d’acolliment per als nostres animals perquè estem desbordades totes”, i convida la gent que vol ajudar a fer-ho de distintes formes: “Amb ajuda econòmica, donant o acollint, per exemple”. Es pot consultar la pàgina d’Instagram de l’associació on hi ha tota la informació i les vies d’ajuda.
Este diumenge han organitzat una desfilada amb animals que necessiten una família d’acollida, gossos sobretot, que en gran part recuperaren perduts pel carrer, després de la barrancada. “Hem fet una desfilada amb els animals que han pogut portar per tal que no s’alteren”, matisa Estellés.
“Ho hem fet perquè la gent puga conéixer els nostres animals i puga establir connexió amb ells”, incideix Cervera. D’esta manera, s'uneixen hoquei, solidaritat i col·laboració per a donar una nova oportunitat a estos animalets que ho necessiten.