Vora el 20% dels adolescents va tindre prou dificultats o no va poder seguir les classes en línia
Un estudi conclou que el suport familiar és determinant perquè els adolescents puguen estudiar a distància
Vora el 20% dels adolescents que estudien va tindre prou dificultats o li va resultar impossible seguir les classes en línia. És una de les conclusions de l’estudi que s’ha fet dins del projecte educatiu del BBVA i Fad per a conéixer l’estat real de la digitalització del sistema educatiu.
Aquest estudi, basat en 621 entrevistes a joves d’entre catorze i díhuit anys que estudiaven secundària, batxiller o formació professional durant la pandèmia i que van haver de recórrer a la formació en línia per a seguir els seus estudis, revela que el 16,6% dels enquestats admet haver tingut “prou dificultats” per a seguir les classes en línia, mentre que un 4,3% afirma que li ha resultat “quasi impossible” seguir-les.
En l’altre extrem, en canvi, se situen el 28% dels adolescents preguntats, que reconeixen haver seguit “perfectament” les classes en l’entorn digital. Per últim, el 47% de l’alumnat enquestat afirma que va poder seguir “bé, amb alguna dificultat”, la seua formació a distància. El 3,8% dels preguntats no ha donat cap resposta.
Aquest estudi, que també contemplava grups de discussió, també conclou que el fet de tindre un suport familiar efectiu ha sigut en molts casos determinant per a seguir les classes en línia amb èxit. Segons l’estudi, quan falla el suport és quan comença a créixer la bretxa educativa entre l’alumnat.