Els VTC podran aparcar i esperar la clientela en llocs de concentració de demanda de transport

El TSJCV ha anul·lat part de l’ordenança de mobilitat que els impedia estacionar a menys de 300 metres

Un vehicle VTC
Un vehicle VTC / À Punt NTC

A partir d'ara els vehicles de transport amb conductor (VTC) podran aparcar i esperar la clientela en llocs com ara els aeroports, les estacions de trens, hospitals, hotels o centres comercials.  La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia valencià ha anul·lat dos paràgrafs d'un article de l'ordenança de Mobilitat de l'Ajuntament de València, referits a l'aparcament dels VTC en llocs de concentració de demanda i al temps d'antelació de la reserva.

La sentència de la secció quarta, amb data del 19 d'abril de 2023, estima així el recurs presentat per una empresa contra la modificació de l'ordenança aprovada el desembre de 2021, la qual es tractarà en la pròxima comissió d'hisenda del consistori. El dictamen —que es pot recórrer davant el Tribunal Suprem o la sala contenciosa administrativa del TSJCV— declara contrari a dret i anul·la un paràgraf de l'article 53 bis de l'ordenança, relatiu a la prohibició d'aparcar a una distància inferior a 300 metres des dels llocs de concentració i generació de demanda de serveis de transport de viatgers (ports, aeroports, estacions de ferrocarril i d'autobusos, centres comercials i d'oci, equipaments esportiu-recreatius i sanitari-assistencials, hotels amb més de 400 places d'allotjament i parades de taxis amb capacitat superior a nou places).

També un altre punt relatiu a la precontractació del servei almenys amb una hora d'antelació a la prestació, excepte serveis urgents o a l'empara de contractes amb les administracions públiques.

L'Ajuntament, que governaven llavors Compromís i PSPV, va presentar recurs contra la sentència, que va ser inadmés a tràmit pel Tribunal Suprem per falta de justificació de les argumentacions, segons recull una provisió del 20 de setembre de 2023.

Ara, el portaveu de l'equip de govern actual, Juan Carlos Caballero, ha assenyalat que els tribunals “continuen dictaminant” en contra de la regulació dels VTC que va fer el govern que llavors presidia Joan Ribó. Afirma que la regulació del govern anterior va ser “un nyap” i ha demanat el PSOE que deixe de mentir i conte la veritat perquè l'Ajuntament no pot continuar amb la via judicial en aquest cas. Per això estan estudiant buscar una eixida, ha apuntat.

Intrusisme i competència deslleial

Des del grup socialista, la regidora María Pérez ha demanat a l'alcaldessa, María José Catalá, que aclarisca si “donarà barra lliure” a les llicències de VTC per a competir amb el sector del taxi. 

Per part seua, el regidor de Compromís Giuseppe Grezzi —regidor de Mobilitat en l'anterior legislatura— ha afirmat que l'ordenança de regulació dels VTC que es va aprovar en el govern de Joan Ribó “garanteix que el taxi puga continuar proveint el servei públic i de qualitat, sense intrusisme ni competència deslleial”.

També et pot interessar

stats