Zuckerberg llança als EUA la subscripció de pagament amb verificació per a Facebook i Instagram
El líder de Meta segueix els passos d’Elon Musk, que el passat desembre va estrenar la subscripció Twitter Blue
La tecnològica Meta, propietària de Facebook, Instagram i WhatsApp, ha llançat aquest divendres el seu sistema de verificació als Estats Units, que permet accedir a la insígnia i proteccions addicionals amb el pagament d'una subscripció mensual per a les seues xarxes socials Facebook i Instagram. La mesura ja estava en funcionament en altres països, com Austràlia i Nova Zelanda.
El sistema de verificació, anunciat per la companyia a mitjan febrer, està ja disponible per als usuaris estatunidencs, com ha anunciat el director executiu, Mark Zuckerberg. Així, el magnat segueix els passos d’Elon Musk, que va llançar la subscripció Twitter Blue el passat desembre, una versió de pagament de huit euros al mes que atorga un distintiu de verificació i permet editar els tuits, entre altres.
Zuckerberg assenyala que la subscripció Meta Verified, que costa entre 11,99 i 14,99 dòlars al mes (entre uns 11,18 i 13,98 euros), atorga la insígnia de verificació, però també ofereix proteccions davant de la suplantació d'identitat i accés directe al servei d'atenció al client.
Subscripcions de pagament i acomiadaments massius
Aquestes mesures que incrementaran els ingressos de les companyies arriben en un moment de canvi i en paral·lel a un degoteig de retallades de llocs de treball que, en el cas de Meta, afectaran ara 10.000 persones empleades i s’abandonarà el pla per a cobrir altres 5.000 vacants obertes, en un intent de fer la companyia “més eficient”, en paraules de Zuckerberg. Una mostra més de l’esclat de la bambolla digital.
Fa a penes unes setmanes, la xarxa social Twitter anunciava una nova ronda d’acomiadaments que afectava el 10% de la plantilla de 2.000 professionals amb què comptava la companyia, i que s’afegia a l’acomiadament de vora la meitat de les 7.500 persones que hi treballaven en el moment de la compra per Musk el passat novembre.
En total, es calcula que les grans tecnològiques van acomiadar només el 2022 més de 150.000 persones en el món. El gener de 2023, Google anunciava l’acomiadament de 12.000 empleats, un 6,4% de la plantilla; Microsoft, feia el mateix amb el 5% de la seua plantilla, uns 11.000 empleats; i Amazon anunciava un pla de reestructuració que afectaria altres 18.000 persones, després d’unes pèrdues acusades el 2022.