La Generalitat reactiva el soterrament de les vies del metro entre Burjassot i Godella
L'actuació és una reivindicació històrica del veïnat i requerirà refer el projecte original, que té més de quinze anys, per a adaptar-lo a la realitat actual
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha anunciat este dijous la reactivació del projecte de soterrament de les vies de Metrovalència en el tram Burjassot-Godella, corresponent a la línia 1. Un pas que ha qualificat de "significatiu" per a avançar cap al "compliment d'una reivindicació històrica" per la seguretat i la millora de la qualitat de vida del veïnat d'este nucli urbà, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Martínez Mus ha visitat este dijous l'Ajuntament de Burjassot per a reunir-se amb l'alcalde, Rafa García. Tots dos han représ així les converses sobre la col·laboració entre les dos administracions. Després d'esta primera trobada, el conseller ha confirmat que un dels "objectius immediats" serà impulsar la redacció d'un projecte bàsic que permeta iniciar les actuacions i ha subratllat la necessitat de refer l'original, "que té més de quinze anys", per a "adaptar-lo a la nova realitat social i urbanística del municipi". "Necessitem un full de ruta clar i un pressupost definit per a dur a terme esta obra", ha recalcat.
El titular d'Infraestructures ha indicat que l'execució del soterrament de les vies "respon al compromís ferm" assumit pel president Carlos Mazón per a atendre "les necessitats de seguretat que afecten estes poblacions i els usuaris de Metrovalència". En este sentit ha esmentat algunes actuacions escomeses per a millorar els accessos a la zona, com ara els treballs d'adequació duts a terme en els encreuaments per als vianants que presentaven problemes de visibilitat, un projecte finançat amb un pressupost de cinc milions d'euros a través dels fons Feder. A més, s'ha referit al "Pla de millora de les condicions de seguretat i accessibilitat en la xarxa de FGV a València", que inclou actuacions que ja s'han executat o estan en curs, les obres de les quals estaran finalitzades íntegrament el 2024.
Per la seua banda, l'alcalde de Burjassot ha agraït al conseller que escolte les reivindicacions del municipi i la predisposició mostrada per a fer realitat d'una vegada el soterrament de les vies, segons apunta el consistori en un comunicat.
Impacte acústic de la CV-35
D'altra banda, el conseller Martínez Mus ha anunciat "mesures correctores" destinades a mitigar l'impacte acústic de la CV-35 a Burjassot, on s'implantarà asfalt fonoabsorbent, similar al que ja s'ha aplicat en l'enllaç d'esta mateixa autovia a València - Llíria - Ares dels Oms amb la CV-25. Esta actuació, ha assegurat, resulta "essencial" per a abordar "una problemàtica que l'Ajuntament de Burjassot reclama des de 2018 i que no s'ha atés durant els últims anys", ha lamentat.