La borrasca Ingrid deixa ratxes de més de 100 km/h, neu i baixada dràstica de les temperatures a la Comunitat Valenciana
Els bombers de la província de València han atés fins a díhuit incidències pel vent mentre l'interior nord de Castelló registra les ràfegues més fortes, amb fins a 122 km/h
La borrasca Ingrid ja ha arribat a la Comunitat Valenciana i deixa un cap de setmana nuvolós, amb un dissabte marcat per precipitacions febles i disperses i el descens en la cota de neu i les temperatures i, especialment, ratxes molt fortes de vent.
Des de primera hora del matí ja s'han registrat ratxes superiors als 100 km/h en diversos punts elevats de l'interior. En destaquen els 124 km/h assolits al Coll de les Eres, els 122 de l'alt del Migjorn, la Mola de Xert o el Menejador d'Alcoi o en l'estació de San Benito a Ayora. En destaquen també els registres màxims de vent en zones de poca altitud, com ara els 95 km/h a Castelló de la Plana, els 94 km/h de Pego (Marina Alta) o els 92 km/h de la platja del Saler de València.
L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha establit per a este dissabte l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i a les províncies de València i Alacant. També estan activats els avisos grocs, en este cas per fenòmens costaners, a Alacant i València.
Els bombers de la província de València atenen díhuit incidències pel vent
El Consorci de Bombers ha hagut d’intervindre en díhuit servicis a causa del vent: una desena corresponen a retirada d'elements com plaques i tanques metàl·liques, elements de sostres i façanes, i huit més a retirada de branques i arbres en risc de caure.
Un d'eixos servicis, del qual ha informat poc després de les 10:00 h l'Ajuntament de Torrent (Horta Sud), ha provocat el tancament puntual de l'eixida del municipi en direcció a València des de la plaça de la Concòrdia. Els bombers han hagut de retirar "unes planxes d'obra que podien suposar un risc per a la seguretat", segons ha informat el consistori. Vora tres hores després, els treballs han finalitzat i el trànsit s'ha représ sense lamentar cap incident.
El vent també ha obligat l'Ajuntament d'Alacant a tancar el Castell de Santa Bàrbera, així com parcs i jardins. També ha precintat certes zones de pas i espais verds amb presència d'arbratge monumental.
Tot i que, de moment, no s'hi han originat danys personals, el consorci ha recordat que el risc continua actiu i es demana precaució.
Alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, els Ports i Utiel
El temporal també ha portat una caiguda del mercuri que ha deixat registres per sota dels zero graus en quasi una trentena de municipis.
Al fort vent s'ha sumat la neu en alguns punts de l'interior nord de Castelló i, especialment, zones altes del Baix Maestrat, com ara Fredes, la pedania de la Pobla de Benifassà.
En eixa comarca, i també als Ports i al terme municipal d'Utiel, el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat este dissabte l'alerta per plaques de gel.
De fet, la Guàrdia Civil d'Utiel ha informat del tancament en els dos sentits de la carretera CV-391, entre els km 25 i 30, a Utiel a causa de l'existència de neu i plaques de gel.
Emergències assenyala que les plaques de gel en la carretera són molt perilloses, per la qual cosa si apareixen en qualsevol moment de la conducció, cal alçar el peu de l'accelerador i no frenar fins a recuperar l'adherència amb la calçada. Així mateix, aconsella mantindre les rodes rectes en eixir de la placa de gel i, si cal, corregir la trajectòria amb el volant.
Diumenge continua el vent fort a l'interior
Diumenge es manté l'avís groc en tot l'interior amb ratxes de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i de 70 km/h a la resta de la franja interior valenciana; també es manté l'avís groc per fenòmens costaners en la mateixa zona.
A l'interior nord de Castelló, l'avís groc per vent de l'oest amb ratxes màximes de 80 km/h es dona des de les 06:00 h de dissabte fins a la mitjanit, i a l'interior de València s'activa entre les 06:00 h i les 20:00 h de dissabte, amb ratxes que poden afectar les zones pròximes del litoral.
Al litoral sud d'Alacant, les ratxes de fins a 70 km/h també es preveuen entre les 06:00 h i les 20:00 h de dissabte.
Per fenòmens costaners s'activa el nivell groc a tota la província d'Alacant i de València, des de les 04:00 h de la matinada fins dissabte al migdia, per vent de l'oest de 50 km/h a 60 km/h (força 7).
Per a esta primera jornada del cap de setmana l'Aemet preveu intervals nuvolosos amb probabilitat de precipitacions a l'interior durant el matí. Tampoc es descarten pluges al litoral de manera aïllada a la vesprada.
La cota de neu se situarà entorn dels 500-700 metres, sobretot a l'interior nord de la Comunitat Valenciana, i les temperatures baixaran de forma generalitzada, amb mínimes al final del dia i gelades febles a l'interior de la meitat nord, mentre que el vent serà moderat de l'oest, amb ratxes molt fortes a zones altes o exposades de l'interior.
Ja per a diumenge tindrem un cel nuvolós, sense descartar precipitacions febles i disperses a l'interior, i la cota de neu pujarà fins als 1.000-1.400 metres.
Les temperatures mínimes continuaran sense canvis mentre que les màximes pujaran, amb gelades febles a l'interior de la meitat nord, i el vent vindrà de l'oest de moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.