Zoom | El futur de Ford
Ford Almussafes ha respirat. Eren les 12:15 del migdia del 22 de juny, quan Detroit aunciava que continuava confiant en la planta valenciana. La direcció de la multinacional ha triat finalment la factoria d'Almussafes per a fabricar a Europa dos models nous de vehicles elèctrics durant els pròxims anys. Què suposa això per a l’economia valenciana? Quants llocs de treball depenien d’aquesta decisió? El futur de l’automoció europea passa per la Comunitat Valenciana?
Contra qui competia Ford Almussafes? Zoom ha visitat Saarlouis, ciutat ubicada a la regió del Sarre, al sud-oest d’Alemanya, la planta de la qual aspirava a la concessió dels cotxes elèctrics en companyia de la valenciana. De quins avantatges disposava Saarlouis en comparació amb Almussafes? Quin ha sigut el paper dels sindicats en les dos plantes?
A la Comunitat Valenciana, Ford Almussafes és molt més que un motor econòmic. Per a comprendre’n el pes específic, cal també comprendre els vincles que s’han establert entre la planta i el poble on està enclavada: Almussafes.
Zoom recorrerà a l’hemeroteca i ens traslladarem a juny de 1973, quan Ford va anunciar la construcció de la planta d’Almussafes. Set mesos més tard, el 18 d’octubre de 1976, la factoria almussafenca produïa el primer cotxe.
I del passat al futur: quin és el futur de Ford Almussafes? I el de la seua plantilla? Tot i l’adjudicació dels models elèctrics, fins quan està assegurada la producció de cotxes a la comarca de la Ribera Baixa?
HUI FEM ZOOM EN… EL FUTUR DE LA FORD.