4,5 milions de valencians veren À Punt el 2024, un any marcat pels rècords d’audiència per la DANA

Els informatius pugen i aporten a la cadena el 41,7% del share anual

El NTC Migdia del cap de setmana creix un 18% i registra una mitjana de 8% de share

El programa especial Campanades arriba als 317.000 espectadors amb un 4,3% de share

Àlex Blanquer i Ximo Rovira en el programa Campanades 2025
Àlex Blanquer i Ximo Rovira en el programa Campanades 2025
02 de gener 2025 - 13:50

À Punt Radiotelevisió Valenciana ha tancat 2024 amb 4.456.017 espectadors d’audiència acumulada, quasi 100.000 espectadors més que el 2023. Esta xifra suposa que el 83,12% dels habitants de la Comunitat Valenciana s’han informat a través de la radiotelevisió pública valenciana durant l’any que acaba de finalitzar.

Pugen els Informatius      

Amb estes dades, cobra importància capital l’aportació que fan els informatius al share de la cadena. L’ampliació de les hores dels programes informatius amb la inclusió dels espais dedicats a L’oratge, els Esports i els magazines informatius (Bon Dia, Comunitat Valenciana i En Directe) representa el 41,7% del share d’À Punt el 2024. Es tracta d’una pujada d’un 8,6% d’audiència el 2024, ja que el 2023 l’aportació dels informatius i magazines va ser d’un 32,9%.

En concret, el NTC Migdia puja i en la seua franja de competència avança a la cadena generalista Cuatro, mentre que NTC Migdia del cap de setmana creix un 18% i registra una mitjana d’un 8% de share.

Campanades 2025

Pel que fa a l’últim programa de l’any, Campanades 2025, presentat per Àlex Blanquer i Ximo Rovira, registrà un 4,3% de share i 317.000 espectadors d’audiència acumulada des que començà a les 22:35 h fins a les 00:16 h de la matinada. La retransmissió de les campanades arribà a un pic màxim d’un 8,5% de share

Dies de més audiència el 2024 

L’informatiu NTC Nit del dimarts 29 d’octubre, dia de la dana, és l’emissió més vista en la història d’À Punt des que va començar les emissions el 2018: va congregar 361.000 espectadors de mitjana amb una audiència acumulada de 768.000 espectadors i un 21,6% de quota de pantalla, seguit de L’oratge 2 de la mateixa nit amb 304.000 espectadors.

Els quatre dies amb audiències més altes de la història d’À Punt es van produir entre el 29 d’octubre i l’1 de novembre amb la catàstrofe que va assotar la Comunitat Valenciana. El dimecres 30 d’octubre va ser d’un 13,7% de share amb 92.000 espectadors d’audiència mitjana i 1.139.000 espectadors d’audiència acumulada. El dimarts 29 d’octubre i dijous 1 de novembre fou d’un 12,5%, mentre que dijous 31 d’octubre es va registrar un 9,5% de share.   

Quant a programes d’entreteniment, destaquen els programes especials Mascletaes de les Falles. Han sigut els programes més vistos en À Punt el 2024, amb una mitjana de 141.000 espectadors i un 14,7% de share. A més a més, d’entre la programació habitual, Xino Xano congrega 105.000 valencians cada nit i anota un 3,9% de share. També destaca Dejavú amb 93.000 persones i una mitjana de 2,8% de quota. D’altra banda, La ley del mar ha sigut la sèrie més vista de l’any, amb 94.000 espectadors i un 6,6% de share.

Triomfa A la saca

D’entre les estrenes de l’any, destaca l’èxit del programa diari A la saca, que aconsegueix congregar cada nit 93.000 valencians i anota una quota del 3,9% en la complicada franja de l’access prime time i fa front a les grans propostes de cadenes generalistes. Des de l’estrena, el concurs presentat per Eugeni Alemany ha aconseguit millorar un 58% la rendibilitat de la franja i és el concurs més vist en À Punt.

També et pot interessar

stats