À Punt bat un rècord històric d’audiència mensual

La radiotelevisió pública marca un 4,7% de share mensual i arriba a vora tres milions d’espectadors durant el mes de març

Una vegada més, À Punt es consolida com l’opció preferent per als valencians per a informar-se de les notícies i esdeveniments més pròxims  / À Punt Mèdia
01 d'abril 2025 - 12:36

À Punt marca en el mes de març un rècord d’audiència mensual històric amb un 4,7% de quota de pantalla i 2.914.000 espectadors únics, que suposa el màxim de la temporada.

La radiotelevisió valenciana s’ha bolcat durant el mes de març a oferir als valencians la retransmissió de les Falles i la Magdalena així com tota la informació del temporal de pluges que afectà la Comunitat Valenciana. Amb tot, la cadena autonòmica se situa com la primera alternativa a les grans generalistes, per davant de La 2.

Un 56% dels valencians han connectat al llarg del mes amb À Punt, que registra les seues millores xifres, que superen fins i tot els del mes de novembre, quan es va aconseguir un 4,4% amb la cobertura de la dana.

Per franges, destaca la pujada de la sobretaula i el prime time. De fet, la sobretaula, amb un 7,9% de quota mitjana, es consolida com a la tercera opció per als espectadors valencians, només per darrere d’Antena 3 i La 1.

La informació és una de les grans fortaleses d’À Punt. De fet, les Notícies migdia, amb un 13,2% és el programa més vist del mes, després dels relacionats amb les Falles, que són els de més audiència. També ressalten les dades del NTC nit que registra un 5,8% de quota mensual i 162.000 espectadors únics.

Les Falles i la Magdalena

Pel que fa a la programació fallera, destaquen la Cremà infantil, amb 548.000 espectadors únics i un 13,4% de share; la Cremà, que va registrar un total de 464.000 espectadors i un 13,2% de share, i finalment les mascletaes de Falles, que han obtingut un 21,3% de share i 1.231.000 espectadors al llarg de totes les festes. La retransmissió dels dos dies d’Ofrena la van seguir 463.000 espectadors i marca un 6,7% de quota.

Les Festes de la Magdalena també han suscitat l’interés dels valencians.Destaca la retransmissió del Magdalena Vítol amb 177.000 espectadors únics i un 4,9% de quota de pantalla. Les mascletaes diàries de les festes fundacionals de Castelló de la Plana han motivat igualment un gran interès per part de l’audiència i han aconseguit un 7,5% de quota i 405.000 espectadors únics al llarg dels huit dies d’emissions. La Romeria de les Canyes ha obtingut un bon registre amb un 7,1% de quota i 188.000 espectadors únics.

Respecte a la resta de programes de la cadena, destaca l’especial A la saca: edició vip del dia 21 de març, que registra un 4,5% i 95.000 espectadors únics. En la complicada nit dels diumenges, Las pelotaris, la sèrie que encapçala la ficció en À Punt, anota un 3,8% de quota mitjana al llarg del mes.

D’altra banda, també obtenen bons registres l’edició diària de sobretaula d’A la saca, amb un 6,1% de share mensual; y el programa Zoom, que aconsegueix un 4,5% de mitjana la nit dels dilluns.

L’estrena d’Emergències dimarts, amb un 3,5% de quota, també entra en els primers llocs de la taula. El programa mostra el treball poc conegut de les forces i cossos de seguretat de l’Estat i dels serveis d’emergències sanitàries que actuen a la Comunitat Valenciana.

El millor dia del mes va ser el de Sant Josep, amb un share del 9,2% i quasi 1,2 milions d’espectadors únics. També destaquen els dos dies previs, amb l’Ofrena (6,3% i 8,6%) i el dimecres 5 de març, quan es va aconseguir un 8% de share amb la gent que seguia la informació al voltant del temporal de pluges que va afectar la comunitat durant el mes de març.

El web i les xarxes també creixen

El web d’À Punt també va experimentar un creixement d’un 56% d’usuaris únics el mes de març respecte del mes anterior, la qual cosa va suposar vora un milió d’usuaris únics.

Pel que fa a les xarxes, les reproduccions de vídeo en el conjunt de les xarxes d’À Punt s’han incrementat en un 122% respecte a març del 2023, amb més de 40,5 reproduccions de vídeo el mes passat en Instagram, TikTok, Facebook i YouTube.

Una vegada més, À Punt es consolida com l’opció preferent per als valencians per a informar-se de les notícies i esdeveniments més pròxims. 

També et pot interessar

stats