À Punt i les universitats valencianes organitzen la 5a edició del Talent Audiovisual Universitari
Un total de 10 projectes es presentaran davant de professionals del sector audiovisual
Alumnat del màster Comincrea de la Universitat d’Alacant, amfitriona en aquesta edició, ha col·laborat amb el disseny de l’acte, que tindrà lloc l’1 de juny
À Punt Mèdia i les sis universitats valencianes amb estudis relacionats amb la comunicació organitzen per cinquena vegada el Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual.
En aquesta ocasió, la Universitat d'Alacant (UA) acull l’acte per primera vegada. Té com a objectiu posar contacte el talent creatiu i la producció de continguts audiovisuals desenvolupats per universitaris amb productores, distribuïdores i plataformes multimèdia del sector audiovisual professional.
El director general d'À Punt, Alfred Costa, ha emmarcat el suport de la televisió pública a aquest esdeveniment en “la nostra política de descobriment i promoció de nous valors del sector audiovisual valencià. “Impulsem la col·laboració amb institucions, centres educatius i festivals per a reforçar la nostra indústria des de la base, retenint el talent que es forma en les nostres universitats i propiciant que els tècnics i creadors desenvolupen els seus projectes ací”, ha afegit.
En aquesta cinquena edició s'han rebut 31 projectes, en els quals han participat 111 estudiants. Una comissió integrada per les entitats organitzadores va preseleccionar 21 projectes i una comissió de selecció interuniversitària ha triat les 10 propostes finalistes, que es presentaran l'1 de juny a la sala d'actes de l'Edifici Germà Bernàcer del campus de la Universitat d’Alacant
Les propostes finalistes les presentarà l'alumnat en un format pitching de set minuts davant una taula formada per destacats professionals del sector audiovisual com ara César Martí, director de programació i continguts d’À Punt Mèdia, i Manu Galipienso, de l’associació d’empreses productores d’Alacant, entre altres. La taula avaluarà l'originalitat, la novetat, la qualitat, la narrativa i el tractament audiovisual dels projectes.
Alumnat del Màster en Comunicació i Indústries Creatives (Comincrea) de la UA ha col·laborat en el disseny i l'organització de l’acte, supervisats per professorat. En la presentació, que ha tingut lloc hui a Alacant, s’ha assenyalat que l'esdeveniment inclourà novetats importants en aquesta edició i constarà d'un ampli programa d'activitats complementàries, a més del pitching de presentació dels projectes.
Amb aquest objectiu, la jornada inclourà la classe magistral “Café i xarrada: conversació d’un guió” d'Álvaro Robles i Jorge Hinojosa, cineastes i guionistes, i una exposició fotogràfica sobre fotografia fixa i produccions audiovisuals realitzades a la Comunitat Valenciana.
El Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual, inclourà com cada any, un espai de networking entre estudiants, professionals i empreses del sector audiovisual.
Els organitzadors han subratllat que “El Pitching és una oportunitat única per als estudiants creadors de continguts audiovisuals que busquen donar a conéixer els seus projectes, adquirir experiència i establir contacte amb professionals del sector”.
À punt Mèdia facilita autobusos per al trasllat tant de l’alumnat i el professorat com dels professionals del sector audiovisual que desitgen assistir a l’esdeveniment.
À Punt Mèdia, la Universitat d’Alacant, la Universitat Cardenal Herrera-CEU, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández d’Elx i la Universitat Jaume I de Castelló organitzen el Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual, des del 2018.