À Punt i la Coordinadora Valenciana d’ONGD renoven el conveni de col·laboració per a dos anys més
À Punt i la Coordinadora Valenciana d’ONGD han renovat el conveni de col·laboració que van signar el 2020, per a dos anys més.
El conveni ha propiciat la cooperació entre els mitjans públics valencians i les 101 ONGD que formen part de la coordinadora. L’objectiu principal és traslladar les iniciatives d’interés públic destinades a millorar la situació social de la ciutadania en matèria de justícia social, participació, desenvolupament sostenible, pluralitat, accessibilitat, entre d’altres.
Alfred Costa, director general d’À Punt Mèdia, ha assenyalat que “La diversitat d’entitats sense ànim de lucre que operen a la Comunitat Valenciana parlen de l’esperit solidari del nostre poble. À Punt és el reflex d’aquesta societat activa i crítica que s’involucra en els problemes del seu temps”.
Totes dues parts han valorat de manera molt positiva la faena conjunta realitzada en la difusió del treball de les diferents organitzacions integrants de la CVONGD en l’àmbit internacional. I el fet que À Punt fora mitjà oficial de les campanyes “Pobresa zero” i “Consum responsable, comerç just i de responsabilitat.”
En aquest sentit, Costa ha remarcat que “Oferim a la Coordinadora, i al voluntariat que representa, la nostra implantació social i territorial per a la difusió de les seues activitats i campanyes”.
"Vivim un moment crític a causa de l'augment de la pobresa i la desigualtat, el canvi climàtic i la pandèmia. Per això ara, més que mai, és essencial visibilitzar el treball que fan les ONGD valencianes i les comunitats dels països empobrits per a lluitar contra aquests problemes. Amb aquest conveni, que és una referència en l’àmbit estatal, consolidem la col·laboració entre À Punt i les ONGD i es garanteix el dret que té la ciutadania a accedir als mitjans de comunicació públics", explica Cristina Ramón, presidenta de la Coordinadora Valenciana d'ONGD.
Les dues parts s’han compromés a aprofundir en la col·laboració i a ampliar la presència dels temes d'interés social, com ara la lluita contra la pobresa, la igualtat de gènere, el consum responsable, migracions o la participació social, economia sostenible.
Aquests temes es tractaran com fins ara en els programes informatius i els magazins radiofònics i televisius i també, a partir d’ara s’estendran als programes infantils i juvenils.