À Punt reuneix més de 200.000 persones en el programa de les campanades
Supera La Sexta i La 2, i es converteix en la quarta opció per darrere d’Antena 3, La 1 i T5
Pugen les audiències anuals dels informatius del migdia i del cap de setmana
Alacant i Castelló tenen més audiència el 2023
La programació de Cap d’Any de la radiotelevisió pública valenciana va obtindre un 7,4% d’audiència mitjana en el moment en què els presentadors Àlex Blanquer i Ximo Rovira ens convidaven a donar la benvinguda al 2024. 170.000 espectadors triaren À Punt per a menjar-se el raïm des de la plaça de l’Ajuntament de València i seguir en exclusiva l’espectacular castell de focs artificials que es va disparar de forma simultània des de quatre llocs distints de la ciutat.
El programa Campanades 2024: els desitjos va tindre 204.000 espectadors durant l’hora d’emissió amb un 4,6% d’audiència mitjana, el que fa encara més exitós el brindis d’Àlex Blanquer i Ximo Rovira.
Amb aquestes xifres, À Punt superà a La Sexta i La 2 i es convertix en la quarta opció per als valencians per darrere només d’Antena 3, La 1 i T5. A més, l’audiència va fer costat a À Punt el 31 de gener durant tot el dia, quan més de 700.000 valencians passaren per la cadena, un 14,4% de tota la Comunitat Valenciana. El NTC Migdia de l’últim dia de l’any va tindre un 10,6% de share i 149.000 espectadors.
Pel que fa a les audiències digitals, el directe web de les campanades van registrar un total de 3.700 pàgines vistes entre les onze i la una de la matinada amb un increment d'un 3.300% en comparació amb el dia anterior. En xarxes, el vestit d'Àlex Blanquer ha sigut molt comentat amb un total de 570 mil reproduccions en Instagram i TikTok, mentre que el castell de focs va sumar 124.000 reproduccions en xarxes.
Puja l’audiència dels informatius el 2023
Els espais informatius d’À Punt han pujat aquest 2023 respecte a l’any anterior. La mitjana del NTC Migdia s’ha situat en un 7,8% (7,4% el 2022) i el NTC Migdia Cap de setmana en un 6,8% (6,7% el 2022) mentre que el NTC Nit iguala el registre de l’any passat, 4.5% d’audiència mitjana.
Consolidació de l’entreteniment
Diversos programes estrenats el 2023 com ara Informe (4,7%), Tresor o trasto (4,8%) i la sèrie Benidorm (4,6%) han obtingut bons resultats d’audiència com també Zoom Documentals À Punt (4,8%) o Valencians al món (4,3%). Després de tu repetix com la sèrie més vista de l’any en À Punt amb una mitjana de 85.000 espectadores de mitjana i un share 5,5%. L’hora fosca (5,5%) i a la tornada al prime time de L’Alqueria Blanca (4,2%) han espentat la consolidació de la programació.
Les retransmissions de partits de futbol amb equips de la Comunitat Valenciana també han sigut esdeveniments molt seguits i 1.022.000 aficionats han vist algun encontre en À Punt.
Rècords anuals el 2023
À Punt manté el 2023 un 3,0% de quota de pantalla amb 4.400.000 valencians que han sintonitzat la cadena en algun moment. El canal autonòmic valencià aconseguix el millor share mensual històric en març amb un 4,4% d’audiència. Els dos millors dies del 2023 van ser el diumenge 19 de març amb 1.070.000 espectadors d’audiència acumulada, i el 28 de maig, dia de les eleccions autonòmiques amb 1.045.000 persones. Aquell 28 de maig es va produir el minut més vist del 2023 a les 22:01 h quan va reunir 300.000 persones.
‘Target’ demogràfic
À Punt està incorporant nous espectadors. El 2023 millora entre els adults de 45 a 64 anys, els joves de 13 a 24 anys, així com a les províncies d’Alacant, Castelló i les poblacions de menys de 200.000 habitants.