La campanya de “L’Alqueria Blanca” d’À Punt, Lola i Fluor guanya la plata en els premis internacionals Inspirational
À Punt, juntament amb Lola Cinema i Fluor ha tornat a guanyar un premi internacional amb L’Alqueria Blanca. En aquesta ocasió ha sigut el premi Inspirational, de l'associació internacional IAB. Es tracta d'un certamen de referència en el sector digital que premia anualment la innovació en la publicitat i comunicació digital, i reconeix les campanyes, els projectes i les empreses més inspiradores en creativitat, innovació, eficàcia i notorietat.
En la gala celebrada ahir al Cercle de Belles Arts a Madrid, el projecte “Torna L’Alqueria Blanca: dis-me” va aconseguir la plata competint al costat de projectes de les marques més importants d'Espanya i el món amb una campanya creada íntegrament en valencià.
Ximo Pérez, productor executiu de L’Alqueria Blanca, ha comentat que “ha sigut una sorpresa molt agradable la gran quantitat de nominacions i premis que hem tingut amb aquesta campanya a escala internacional. És sorprenent com una campanya per a un producte local com és L’Alqueria Blanca i en valencià haja tingut aquesta projecció mundial i es conega en tots els grans festivals de publicitat d’àmbit internacional. Vull agrair tant a Fluor Lifestyle com a À Punt el gran esforç realitzat per a elaborar totes les accions que es van fer”.
Juan Camarelles, tècnic de màrqueting d'À Punt i responsable del projecte, argumenta que “des d'À Punt teníem molt clar que aquesta campanya havia de tindre un segell transmèdia per a generar diàlegs amb els nostres fans i ser transversal per a donar-nos a conéixer a un públic més jove. La campanya ha sigut un èxit gràcies a la gran faena que hem fet amb Lola Cinema i Fluor Lifestyle”.
L'agència creativa Fluor Lifestyle va ser l'encarregada de crear la campanya de llançament al costat d'À Punt i Lola Cinema, ja que en va adequar el missatge i el relat a diferents plataformes, ideats sota el concepte creatiu “Dis-me”, la matriu de totes les accions: la notícia més esperada, els superfans pregunten per les trames, la cambra oculta, la web, els coll-show: fem comboi, diversos formats de continguts creatius per a xarxes i el confessionari.
El resultat va ser espectacular: va superar quasi totes les grans cadenes generalistes (Antena 3, TVE, La Sexta, Cuatro…) amb més d'un 12,5% de share, una fidelitat del 75% i es va convertir en trending topic amb més de quatre milions i mig d'impressions orgàniques amb el 94% dels comentaris positius.
Aquest premi internacional s'uneix als 3 aconseguits en els WINA, els Oscar de la publicitat, en una gala celebrada el juny passat a Dubai.
En aquest vídeo es pot veure un resum del projecte complet: