Les Falles marquen rècords d’audiència en À Punt
● Enguany, el 34,4% dels valencians ha vist les retransmissions de Falles per la nostra televisió
● La cobertura del dia de Sant Josep aconsegueix màxim històric anual amb un 9,2% de quota diària
● La mascletà del 19 de març marca màxim d’audiència amb un 35,5%, i s’emporta el minut d’or del dia amb un 37,7%
Diem adeu a les falles del 2025 amb audiències històriques per a la radiotelevisió valenciana. La Cremà va posar anit el punt final a unes festes marcades per la pluja i el record a les víctimes de la dana. De l’1 al 19 de març, 2.565.000 valencians, el 49,3% de la població, ha passat per À Punt.
Gràcies a la cobertura especial d’À Punt, la cadena ha assoleix el Dia de Sant Josep un màxim històric anual del 9,2% de quota diària i 1.175.000 espectadors únics. És la segona xifra més alta després del 19 de març del 2022, amb 1.308.000 persones.
La retransmissió de les mascletaes ha aportat grans dades a la cadena. Cinc de les disparades se situen entre les emissions històriques més vistes d’À Punt. La llista l’encapçala la disparada del 18 de març, l’emissió més vista d’estes Falles gràcies a 363.000 espectadors únics, un 29% de quota.
La mascletà d’ahir, 19 de març, bat rècord d'audiència amb un 35,5%, és a dir, 317.000 espectadors únics. El minut d’or es va registrar a les 14:05 hores, amb una quota del 37,7%.
Les falles 2025 deixen vora seixanta hores de retransmissions en directe per a traslladar els actes a tota la Comunitat Valenciana. En total, 1.800.000 persones han vist algun minut de la programació especial d’À Punt, dada que representa el 34,4% de la població.
La retransmissió de la Cremà infantil, amb 548.000 espectadors únics i un 13,4% d’audiència, va ser el programa de Falles més vist el 2025.
L’informatiu de migdia, líder de franja el 19 de març
L’NTC migdia d’ahir, amb un 21,9%, registra el rècord de quota del 2025 i lidera la franja de competència per damunt de totes les cadenes. El dia 18, la mateixa edició dels informatius va ser la més vista d’enguany, amb un 18,5% i 349.000 espectadors únics, la segona opció per als espectadors de la Comunitat Valenciana, només per darrere d’A3.
À Punt creix en tots els públics comercials
La cadena autonòmica creix en tots els públics durant les Falles superant la quota de temporada. Destaca entre els adults de 25 a 44 anys a la província de València.
Les reproduccions de vídeo en xarxes augmenten vora un 78%
Des del 23 de febrer, dia de la Crida, fins al 19 de març, les xarxes socials d’À Punt han aconseguit 40,7 milions de reproduccions de vídeo mensuals, un 77,7% més que l'any passat. Destaca l’increment en Instagram, on la pujada és del 158%. Només el vídeo de la Crida va arribar a 2,8 milions de reproduccions.
En el mateix període, el web d’À Punt també creix. L’audiència s’eleva un 40,5%, i arriba als 941.100 usuaris amb un total de 2,1 milions de sessions amb una duració mitjana de 5 minuts i 37 segons. El directe de la tele es consolida com una de les pàgines més vistes per l’interés que han despertat les retransmissions de la Crida, les mascletaes, l’Ofrena i la Nit de la Cremà, amb un total de 311.000 sessions i una duració mitjana de 12 minuts.
Pel que fa a la interacció de l'audiència amb el contingut faller, l’enquesta Valora la mascletà ha rebut un total 33.269 vots i 104.597 visualitzacions a la carta. La disparada amb millors puntuacions és la de la pirotècnia Tamarit, del 13 de març.