Les Falles marquen rècords d’audiència en À Punt

● Enguany, el 34,4% dels valencians ha vist les retransmissions de Falles per la nostra televisió

● La cobertura del dia de Sant Josep aconsegueix màxim històric anual amb un 9,2% de quota diària

● La mascletà del 19 de març marca màxim d’audiència amb un 35,5%, i s’emporta el minut d’or del dia amb un 37,7%

Ferran Cano i Àlex Blanquer han presentat l'especial Nit de la Cremà de Falles en À Punt
Ferran Cano i Àlex Blanquer han presentat l'especial Nit de la Cremà de Falles en À Punt / À Punt
20 de març 2025 - 14:31

Diem adeu a les falles del 2025 amb audiències històriques per a la radiotelevisió valenciana. La Cremà va posar anit el punt final a unes festes marcades per la pluja i el record a les víctimes de la dana. De l’1 al 19 de març, 2.565.000 valencians, el 49,3% de la població, ha passat per À Punt.

Gràcies a la cobertura especial d’À Punt, la cadena ha assoleix el Dia de Sant Josep un màxim històric anual del 9,2% de quota diària i 1.175.000 espectadors únics. És la segona xifra més alta després del 19 de març del 2022, amb 1.308.000 persones.

La retransmissió de les mascletaes ha aportat grans dades a la cadena. Cinc de les disparades se situen entre les emissions històriques més vistes d’À Punt. La llista l’encapçala la disparada del 18 de març, l’emissió més vista d’estes Falles gràcies a 363.000 espectadors únics, un 29% de quota.

La mascletà d’ahir, 19 de març, bat rècord d'audiència amb un 35,5%, és a dir, 317.000 espectadors únics. El minut d’or es va registrar a les 14:05 hores, amb una quota del 37,7%.

Mascletà de la Pirotècnia Vulcano retransmesa en directe per À Punt
Mascletà de la Pirotècnia Vulcano retransmesa en directe per À Punt / À Punt

Les falles 2025 deixen vora seixanta hores de retransmissions en directe per a traslladar els actes a tota la Comunitat Valenciana. En total, 1.800.000 persones han vist algun minut de la programació especial d’À Punt, dada que representa el 34,4% de la població.

La retransmissió de la Cremà infantil, amb 548.000 espectadors únics i un 13,4% d’audiència, va ser el programa de Falles més vist el 2025.

L’informatiu de migdia, líder de franja el 19 de març

L’NTC migdia d’ahir, amb un 21,9%, registra el rècord de quota del 2025 i lidera la franja de competència per damunt de totes les cadenes. El dia 18, la mateixa edició dels informatius va ser la més vista d’enguany, amb un 18,5% i 349.000 espectadors únics, la segona opció per als espectadors de la Comunitat Valenciana, només per darrere d’A3.

Rosa Romero, presentadora de l'NTC Migdia d'À Punt
Rosa Romero, presentadora de l'NTC Migdia d'À Punt / À Punt

À Punt creix en tots els públics comercials

La cadena autonòmica creix en tots els públics durant les Falles superant la quota de temporada. Destaca entre els adults de 25 a 44 anys a la província de València.

Les reproduccions de vídeo en xarxes augmenten vora un 78%

Des del 23 de febrer, dia de la Crida, fins al 19 de març, les xarxes socials d’À Punt han aconseguit 40,7 milions de reproduccions de vídeo mensuals, un 77,7% més que l'any passat. Destaca l’increment en Instagram, on la pujada és del 158%. Només el vídeo de la Crida va arribar a 2,8 milions de reproduccions.

En el mateix període, el web d’À Punt també creix. L’audiència s’eleva un 40,5%, i arriba als 941.100 usuaris amb un total de 2,1 milions de sessions amb una duració mitjana de 5 minuts i 37 segons. El directe de la tele es consolida com una de les pàgines més vistes per l’interés que han despertat les retransmissions de la Crida, les mascletaes, l’Ofrena i la Nit de la Cremà, amb un total de 311.000 sessions i una duració mitjana de 12 minuts.

Pel que fa a la interacció de l'audiència amb el contingut faller, l’enquesta Valora la mascletà ha rebut un total 33.269 vots i 104.597 visualitzacions a la carta. La disparada amb millors puntuacions és la de la pirotècnia Tamarit, del 13 de març.

També et pot interessar

stats