‘Valencians al món’ viatja a Borgonya, bressol del vi i dels castells
Els valencians que resideixen en esta regió ens faran de guia per a descobrir la seua riquesa cultural i gastronòmica
El programa més viatger d’À Punt, Valencians al món, visita Borgonya este dimecres 5 de febrer a les 22:45 hores. Descobrirem de la mà del reporter Alfons Ferrandis esta regió de França que té fama mundial pel seu patrimoni vinícola, i pels castells i abadies que defineixen el paisatge.
Ana Sarrió, de Villena, fa un any que viu a Dijon i ens descobrirà els secrets del vi borgonyó, reconegut internacionalment per la seua qualitat, elaborat amb varietats com el pinot noir i el chardonnay. A més, tastarem algunes de les especialitats gastronòmiques més emblemàtiques de la Borgonya, com el boeuf bourguignon i la tartiflette.
Alberto Arco, de Castelló de la Plana, fa 14 anys que viu a França. Amb ell visitarem la Costa Daurada en quad. Esta zona és coneguda per les extensions inacabables de vinya, que canvien de color en funció de les estacions.
Maripaz Usach, del Villar, fa nou anys que viu a Dijon. Maripaz ens guiarà pel centre antic de Dijon, on destaca el palau dels ducs de Borgonya.
Nuria Sánchez, de Xera, fa tres anys que viu Dijon i amb ella disfrutarem de l’esmorzar borgonyó, una menjada feta amb productes de la regió: raïm fresc, paté, fuet, formatges locals i pa artesà.
Anais Michelón, del Villar, fa tres anys que viu a Auxerre. Visitem una granja de cabres on es produeix formatge ecològic, elaborat amb mètode tradicional i respectuós amb el medi ambient. A França, el compromís amb productes ecològics està arrelat i és part de l’amor per la qualitat, el gust i la sostenibilitat.