'Valencians al món' explora Yorkshire, la regió més verda i extensa d’Anglaterra
Acompanyats de valencians que ací resideixen, descobrirem el llegat viking, castells amb mil anys d’història i les tradicions més arrelades del nord d’Anglaterra
À Punt et porta a descobrir Yorkshire, un territori del nord d’Anglaterra ple d’història i natura. Este dimecres 30 d’abril, a les 22:45 hores, Valencians al món i el seu reporter Lluís Liñana viatgen a la regió més gran del Regne Unit, escenari de conquesta de romans, vikings i normands.
Irina Arcas, de València, viu a Leeds des de fa 29 anys. Amb ella visitarem el Jorvik Viking Centre, un museu únic situat exactament damunt d’un jaciment arqueològic que ha revolucionat la nostra comprensió de la vida vikinga.
Ximo Huertas, de l’Alcúdia, ens rep a Doncaster, on resideix des de fa set anys. Amb ell tastarem el clàssic desdejuni anglés i coneixerem la seua dona, Maria Mena, d’Oliva, amb qui assistirem a una jornada de carreres de cavalls, una de les grans passions que tenen els britànics.
Laura Vela, de Burjassot, fa només un any que està a Lancaster. Ens guiarà pel castell de la ciutat, amb quasi mil anys d’història, que està construït sobre antics forts romans.
Silvia Viñes, de València, fa onze anys que Leeds és sa casa. Ens mostrarà la impressionant abadia de Kirkstall, fundada en l’any 1152 i una de les ruïnes cistercenques més ben conservades del país.