‘Zoom’ analitza els motius de la imparable inflació i les conseqüències per a empreses i consumidors
El programa d'investigació d'À Punt se centra en les causes de l'alarmant pujada de l'índex de preus al consum
El mes de març passat, la publicació de les dades de l'IPC (índex de preus al consum) va fer saltar totes les alarmes, en pujar fins al 9,8%, la dada més alta en 37 anys. Segons l'IVIE, l’Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques, l'habitatge ha augmentat en un 25%, mentre que tot el relacionat amb el transport, un 13%, i els aliments i begudes no alcohòliques, prop d'un 8%. Zoom, l'espai de reportatges d'investigació d'À Punt, analitzarà aquest dilluns 25 d’abril els motius del creixement de la inflació i les seues conseqüències en el poder adquisitiu de la població.
El programa, capitanejat per Bérnar Giménez, serà testimoni de com s'ha encarit la cistella de la compra. L'espai acompanyarà Pilar, una veïna de Vinalesa (Horta Nord), per a comprovar quant costa de més omplir el carro. Com ens afecta? Quant pararan de pujar els preus?
Segons l'OCU (Organització de Consumidors i Usuaris), dos de cada tres famílies espanyoles viuen asfixiades per l'increment de preus. I el 8% de les llars espanyoles tenen dificultats per a adquirir una cosa tan bàsica com els aliments.
Si els preus dels aliments pugen, és perquè costa més produir-los? L'espai d'investigació parlarà amb pescadors i ramaders, que ens contaran que el cost de gasoil, de l'energia i cereals estan provocant pèrdues que no poden suportar.
S'havien anat adonant que ara els paquets de snacks estan més buits? Que els iogurts es poden menjar amb menys cullerades? O que als paquets de pasta els falta la quantitat habitual? Això és la reduflació, que consisteix a col·locar posar menys quantitat de producte en un mateix envàs per a poder mantindre el seu preu. És legal? És una manera d'enganyar els consumidors?
À Punt realitza Zoom sobre la pujada dels preus… el dilluns 25 d'abril.