29.11.2019 | Black data
L’últim divendres de novembre és el Black Friday. Totes les empreses bombardegen els consumidors i consumidores amb publicitat d’ofertes aparentment irresistibles. Però què hi ha darrere d’aquestes campanyes? Com saben les empreses què necessitem els consumidors? Per què ens envien publicitat d’un hotel justament de la destinació a la qual acabem de reservar un bitllet d’avió? Per què, quan passem per davant d’un restaurant de moda, ens arriba al mòbil una recomanació per a sopar-hi? Per què Aena ens dona la benvinguda en el mòbil quan entrem en un aeroport, o el mateix mòbil ens avisa de quant de temps tardarem a arribar a la faena, encara que no li ho hàgem preguntat? Què regalem quan acceptem les condicions d’ús d’una app gratuïta?Aquest divendres, en ‘La qüestió’, hem parlat del tràfic legal i il·legal de dades. Qui i com controla els nostres moviments? Com en trauen profit les grans companyies?