Com gestionar la por infantil de tornar a escola?
La terapeuta infantil Mari Llopis aconsella "desdramatitzar la situació" i "no crear alarma".
La tornada a escola preocupa docents i famílies, sobretot tenint en compte que Sanitat Pública ja ha anunciat que aquest dilluns cinc centres no obriran per haver sigut afectats pel coronavirus, però també preocupa l’alumnat.
Molts xiquets i xiquetes enguany han canviat l'alegria de retrobar-se amb companys i mestres a l'escola per la por de tornar a classe, contagiar-se i estendre la Covid-19 als seus éssers estimats.
La terapeuta infantil Mari Llopis ha explicat a À Punt Notícies que aquest neguit i por que estan experimentant alguns menuts i menudes és una resposta emocional a la "pressió" de l'entorn, ja que els pares i mares, moltes vegades sense ser-ne conscients, "transmetem inquietud". Així, ha apel·lat a la "responsabilitat" de les famílies a l'hora de transmetre als fills la situació que es viu.
Les solucions que planteja l'especialista són, fonamentalment, "desdramatitzar la situació i, sobretot, no crear alarma". Per tractar de normalitzar la situació, cal oferir la informació sobre higiene i el contagi de manera adequada segons l'edat de la criatura per tal que "aprenga a conviure" amb la nova realitat que ha dut la pandèmia.
Segons Llopis, és molt important que el xiquet o xiqueta veja que a casa se segueixen les mesures de seguretat perquè les interioritze, així en el moment que vaja a classe seguint aquestes normes i s’adone que no passa res, s'anirà relaxant.
Es tracta d'un procés d'adaptació que pot durar dies i en què la família i el centre tenen un paper compartit clau, però si no s'aconsegueix reconduir la situació, caldrà demanar l'ajuda dels especialistes.