Benidorm vol posicionar-se com a destinació turística de congressos

195 agents de viatge europeus coneixen la Costa Blanca, una oportunitat per a desestacionalitzar i diversificar l'oferta més allà del sol i platja.

VÍDEO | Benidorm vol posicionar-se com a destinació turística de congressos

El turisme associatiu ompli el segment de temporada mitjana i baixa a què no arriba el turista vacacional. A la Costa Blanca ho saben i per als mesos menys rendibles aposten per atraure agències i majoristes de viatges experts en l’organització de celebracions.

Aquests dies a Benidorm un fòrum posa en contacte empresaris locals i especialistes en el turisme de reunions, incentius, congressos i exposicions. Aquest sector vol canviar les grans ciutats per destinacions que permeten als assistents desemboirar-se després de la part més seriosa del viatge. Perquè no tot és treballar.

Paola Seregni, que treballa per a una empresa a Barcelona, diu que "la Comunitat Valenciana està perfectament preparada per a fer el relleu a les grans urbs". Segons Viviene Vaz, experta en aquest turisme en una agència de Brussel·les, "els més de 300 dies de sol de Benidorm, una oferta hotelera professionalitzada amb preus competitius i l'oferta d'oci són uns bons reclams per al turisme associatiu".

El fòrum inclou un passeig en catamarà per la badia de Benidorm, visites als hotels de luxe de la ciutat, un tast de cerveses artesanals i un bateig de busseig. A més, s'han traslladat a Alacant, on han conegut el centre històric, la façana marítima, el Museu de Fogueres i el castell de Santa Bàrbera, on han tastat vins amb denominació d'origen.

"Aquest tipus de viatger, habituat a conéixer món, busca unes destinacions autèntiques on la gastronomia local i de quilòmetre zero es premien", diu Kim Vandevoorde, que es dedica al turisme corporatiu a Bèlgica.

En tot el món, 1,14 bilions d'euros es destinen al turisme de negocis, dels quals un 28% ve d'Europa i un 1,6% d'Espanya. Els últims quatre anys l'evolució de la despesa en viatges corporatius a Espanya ha incrementat un 46% la inversió (22.400 milions d'euros).

També et pot interessar

stats