El comité d’empresa de Ford Almussafes demana transparència i garanties de futur a la direcció

El president de la Generalitat confia que la multinacional premie la productivitat de la planta valenciana amb “noves oportunitats”

Imatge d'arxiu de la cadena de muntatge de la factoria Ford a Almussafes
Imatge d'arxiu de la cadena de muntatge de la factoria Ford a Almussafes / À Punt NTC.

El president del comité d’empresa de Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha entregat a la direcció europea un escrit en què demana que garantisca la viabilitat de la planta de motors. El document conté, per primera vegada en anys, la firma de totes les organitzacions sindicals de les instal·lacions de la Ribera Baixa. 

La reunió de la direcció de l’empresa nord-americana amb els representats sindicals ha tingut lloc a la ciutat alemanya de Colònia i té lloc dues setmanes després que la multinacional haja anunciat que traslladarà la producció dels Ecoboost de 2,0 i 2,3 litres als Estats Units el 2024, que representen el 90% de la càrrega de treball de la planta de motors. 

En el document els sindicats reivindiquen “l’esforç” que han fet els treballadors i treballadores en els últims anys i demanen la direcció “que siga responsable” amb “aquesta plantilla que tant els ha donat” i es comprometa amb el seu futur “garantint nous productes i l’ocupació”. 

L’escrit del comité d’empresa demana també “transparència” a la companyia sobre els plans de futur per a Almussafes i que els donen “tota la informació” per a poder asseure’s a parlar, en lloc d’anar assabentant-se de les coses “per degoteig”, segons fonts del comité. 

Puig confia que Ford valore la productivitat d’Almussafes

El president de la Generalitat, Ximo Puig, confia que la direcció de Ford premie la productivitat de la planta valenciana amb “noves oportunitats” per a mitigar l’impacte de la pèrdua dels motors dièsel. 

“Pensem que ací s’han fet les coses molt bé en Ford, perquè [Almussafes] té el major índex de productivitat de les plantes europees, i per tant estem convençuts que tindrà més oportunitats més enllà de la qüestió que ens preocupa, que són els motors dièsel, que es faran als Estats Units”, ha manifestat Puig durant una visita a les instal·lacions que la multinacional alemanya Dr. Schneider, proveïdora de Ford, té a Picassent.

Amb tot, ha recordat que la decisió depén de la direcció de Ford als Estats Units i dels plans globals de la companyia enmig d’un procés de transformació del sector i la cultura mateix de l’automòbil.

Thomas Stadelman, el conseller delegat de Dr. Schneider, ha explicat l’aposta per la diversificació que ha fet la companyia per a encarar l’escenari d’incertesa, que l’ha dut a reduir progressivament la dependència de Ford i centrar-se només en el model Kuga. “La nostra perspectiva no està tan malament com altres proveïdores, i amb la diversificació dels últims anys podem tindre una situació ajustada però no crítica”, ha dit Stadelman. 

També et pot interessar

stats