• VÍDEO | El corredor mediterrani rep un impuls amb l'eliminació del coll de botella de Vandellòs

    Notícies Economia | 03/06/2019 18:25
    À Punt NTC

    Abans que acabe l'any estarà finalitzada la variant des de Vandellòs fins a Tarragona, que eliminarà els 40 quilòmetres de coll de botella que es produeix entre aquests dos punts. Ací hi ha una via única que suposa que "quan un tren va cap a Catalunya, el que va cap a la Comunitat Valenciana s'ha d'esperar", tant si és transport de persones com de mercaderies. El comissionat del govern central per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, explica amb aquest exemple, de manera il·lustrativa, el problema que té previst resoldre Adif en breu. 

    Aquest tram és fonamental per a la millora de la fluïdesa del corredor mediterrani, atés que assumeix tot el trànsit procedent de la Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia. L'obra permetrà reduir fins a 30 minuts el trajecte entre València i Barcelona, i deixar-lo en dues hores i quart. Entre Alacant i la capital catalana es quedaria en quatre hores i quart. 

    Josep Vicent Boira també ha insistit que, tot i la complexitat de l'obra perquè els treballs es realitzen sobre una infraestructura que està en ús, en "dos o tres anys anys" podrien circular ja els trens de mercaderies pel tram entre Xàtiva i La Encina, a Villena. 

    La variant de Vandellòs ha patit retards i és un tram que s’ha reformulat tres vegades, segons la plataforma que lidera el moviment Vull Corredor. Foment el 2017 ja va confirmar que els 147 quilòmetres que separen Vandellòs de Castelló tindrien ample internacional i s'espera que els subtrams Castelló-Vinaròs i Vinaròs-Vandellòs estiguen per al 2021.