Ford Almussafes pararà 22 dies la producció de vehicles i motors
Els sindicats han rebut la proposta com a "símptoma d'alarma" per la situació de la multinacional a Europa.
Ford Almussafes ha comunicat aquest dilluns a la plantilla que realitzarà ajustos de producció en les plantes de vehicles i motors. Segons Carlos Faubel, delegat d'UGT i president del comité d'empresa de la factoria a Almussafes, la plantilla ha conegut hui que la intenció de la direcció és parar 9 dies en la planta de muntatge i 13 en la de motors.
Faubel qualifica de “preocupant” l'anunci i assenyala “que en principi el rebutgem perquè no dona garanties per a l'any que ve”. Així mateix ha expressat que la situació es cada vegada més complicada després de conéixer la intenció de Ford Europa de posar en marxa un pla de reestructuració en tot el continent per la caiguda de vendes de vehicles.
La direcció de Ford Almussafes ha plantejat flexibilitzar vacances col·lectives com a individuals corresponents a 2019 i 2020 i fonts de Ford han assenyalat que s'ha oferit avançar vacances col·lectives perquè els treballadors de producció de vehicles no es vegen afectats per l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO).
La primera parada de producció començaria el 9 de novembre i acabaria el 31 de gener, segons UGT, que ha sol·licitat una reunió per a aquest dimecres.
La parada de motors està relacionada amb el ritme de fabricació del model Edge al Canadà, al qual la factoria valenciana abasteix. En la parada de la planta de vehicles, la multinacional argumenta que s'està registrant un descens de vendes de tots els models, sobretot del Kuga, que en altres ocasions ha aconseguit "pics altíssims de prop de 2.000 unitats", segons Faubel.
El representant d'UGT ha qüestionat que les mesures anunciades hui siguen "un ajust pur i dur" que en altres circumstàncies podria entrar dins de la normalitat d'adaptar la producció a la demanda, i ha alertat que coincideix amb l'anunci que va fer Ford de revisar les seues plantes a Europa el passat 9 d'octubre en una reunió en Colònia (Alemanya).
Els treballadors han rebut les mesures com a "símptomes d'alarma" per la situació de Ford a Europa i perquè aquest mes d'octubre ja s'havien establit tres dies de parades de producció (els passats dies 10 i 11, i el pròxim 31 d'octubre).
CCOO ha criticat que l'empresa "sembla que està dosificant la informació i cada una o dos setmanes ens reuneix per a dir-nos de parar", i ha lamentat que el programa de producció patisca canvis continus.
La direcció de la planta valenciana, per la seua banda, afirma que l'anunci de revisió de les plantes a Europa no està relacionat amb les mesures proposades aquest dilluns.