• Ford Almussafes ofereix rebaixar l’ERO a 350 persones, baixes incentivades i acompanyament en la prejubilació

    Notícies Economia | la Ribera Baixa | 14/05/2020 14:11
    À Punt NTC
    La planta de muntatge de vehicles de Ford en una imatge d'arxiu

    La planta de muntatge de vehicles de Ford en una imatge d'arxiu / Europa Press

    La direcció de la planta de Ford Almussafes (Ribera Baixa) ha plantejat als sindicats rebaixar l’impacte de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO), previst inicialment per a 410 empleats, a 350. També contempla baixes incentivades i un pla d’acompanyament en les prejubilacions, segons han informat fonts sindicals.

    La proposta de l’empresa inclou un programa d’indemnització per acomiadament al qual pot optar tota la plantilla, excepte aquelles persones vinculades per contracte temporal, de relleu o d’accés a la jubilació parcial. Per a treballadors amb 54 anys, Ford ofereix 45 dies per any de servei, amb un màxim de 42 mensualitats (de salari brut segons taula salarial, més complement d’antiguitat i gratificació especial). I, per a empleats de 55 a 63 anys, ofereix una indemnització segons taula específica i conveni especial segons llei.

    En el programa de prejubilacions, són elegibles tots els empleats que tinguen entre 58 i 63 anys. La companyia automobilística ofereix un complement a les prestacions públiques de fins al 85% dels ingressos anuals nets, complement d’antiguitat actual i gratificació especial fins als 65 anys, més el conveni especial amb la Seguretat Social, segons llei.

    Els sindicats valoren la proposta, però la veuen millorable


    El comité d’empresa de Ford Almussafes veu “interessant” i “justa de valorar” la proposta, tot i que “no dona molt de marge al regateig”. De fet, el plantejament d’indemnitzacions és similar al que es va pactar en l’ERO de 2010. El president del comité i també portaveu d’UGT a la companyia, Carlos Faubel, considera que encara es podria reduir un poc més el nombre d’empleats afectats pel nou ERO i avisa que la proposta de la companyia està “incompleta”. Per aquest motiu, ha avançat que UGT, sindicat majoritari en la factoria, treballarà en una nova proposta que presentarà a l’empresa la setmana vinent. Amb l’objectiu que “no hi haja eixides traumàtiques” i que el 100% de les baixes siguen voluntàries, el sindicat està disposat a “canviar algun articulat del conveni per primera vegada en la història”.

    Des de STM, el portaveu Paco González opina que “l’empresa ha fet un pas important” amb la proposta, però entenen que “és millorable”. El portaveu de CCOO, José Arocas, ha manifestat que l’oferta presentada dona a entendre que la direcció de Ford té “interés a arribar a un acord”, encara que aquest sindicat troba a faltar l’assegurança de vida en el programa de prejubilacions. Des de CGT valoren també la proposta però lamenten que durant el procés de negociació “pràcticament no s’haja parlat de com evitar aquest ERO o reduir al màxim el nombre de persones afectades”. Per al sindicat, “hi ha alternatives”, com “la recol·locació de companys i la reducció de les càrregues de treball”.