La Comunitat Valenciana augmenta un 20% les exportacions al Japó

En el primer quadrimestre de l'any s’han exportat productes per valor de 36,85 milions d'euros.

Un empresari del Japó visita la Comunitat en una missió inversa
Un empresari del Japó visita la Comunitat en una missió inversa / Europa Press

La Comunitat Valenciana ha exportat productes al Japó per valor de 36,85 milions d'euros en el primer quadrimestre de l'any, fet que representa un increment del 20,36% respecte del mateix període de l'any anterior.

Segons la Generalitat, la recent signatura de l'acord de lliure comerç entre la Unió Europea i el Japó suposarà l'oportunitat d'augmentar les exportacions valencianes al mercat nipó.

L'acord, segellat aquest dimarts a Tòquio entre la UE i el Japó, crea un espai de lliure comerç amb l'eliminació d'aranzels en el 99% de les importacions de productes japonesos i en el 94% de les exportacions europees a l'arxipèlag. 

Les sues potències culminen un llarg procés de negociacions iniciat el 2013, encara que per a l'entrada en vigor del pacte encara són necessaris alguns tràmits i el procés podria allargar-se.

El calcer, el sector més exportat

Segons les dades fetes públiques per Ivace Internacional, el sector del calcer és el més exportat al Japó, amb un valor de 8,6 milions d'euros. Els productes ceràmics, amb 3 milions d'euros, i els vins i begudes, amb 2,55, ocupen el segon i tercer llocs, respectivament.

A continuació se situen els sucs i extractes vegetals, amb 2,29 milions d'euros, seguit de les conserves vegetals, amb 2,28 milions d'euros, i els olis essencials i els articles de perfumeria amb un valor de 2,13 milions d'euros. 

El de la perfumeria i olis essencials és, precisament, un dels capítols que registra un major dinamisme, xifrat en un 1.500%. Així mateix, destaca l'ascens de les exportacions de mobles i il·luminació, que creix un 94 % en el primer quadrimestre amb 1,3 milions d'euros. 

Les manufactures de ferro i acer també registren un dels majors augments, xifrat en un 1.105%, amb un 1,16 milions d'euros. En el cas de les conserves vegetals, l'ascens es xifra en un 61%; i en els productes ceràmics, en un 34%.

També et pot interessar

stats