• La Comunitat Valenciana, un dels principals punts de turisme esportiu d’Espanya

    Notícies Economia | 09/06/2019 17:50
    À Punt NTC
    La Mitja Marató de València del passat 28 de octubre va tindre rècord de participants  / À Punt NTC

    La Mitja Marató de València del passat 28 de octubre va tindre rècord de participants / À Punt NTC

    La Comunitat Valenciana, juntament amb les Canàries, Catalunya i Andalusia, és una de les autonomies amb més potencial per a convertir-se en pols esportius que generen ocupació de qualitat, segons un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

    A Espanya, el turisme esportiu ha crescut més d'un 41,5% en set anys. El 2017 Espanya va atraure més de 10 milions de turistes nacionals i internacionals d'àmbit esportiu, que van generar ingressos de 14.000 milions d'euros.

    "El turisme esportiu és sinònim de qualitat de vida i motivació, a més de creixement sostenible", tal com afirma la doctora i professora dels Estudis d'Economia i Empresa i investigadora del grup Noutur (Noves Perspectives en Turisme i Oci) de la UOC, Nicole Kalemba. Assenyala, a més, que la sinergia entre turisme i esport "promou el desenvolupament socioeconòmic de la zona i aporta valor afegit a la marca turística".

    Com a exemples, la investigadora destaca els tornejos de futbol sub-18 de la Costa Daurada, que van elevar l'ocupació hotelera al 85% o la final de la Champions a la ciutat de Madrid, amb un impacte econòmic que va superar els 60 milions d'euros.