La indústria taulellera mostra la seua força a Cevisama després de créixer un 4% el 2019

Amb 850 expositors i un fort caràcter exportador el certamen espera rebre fins divendres la visita de 90.000 professionals.

Imatge de portada: Imatge d'assistents a la fira Cevisama

La 38a edició de Cevisama, la fira internacional de la ceràmica que se celebra a Fira València, ja ha començat a rodar. És una de les principals fires del món del sector i la més important de les que es fan a València. Amb 850 expositors i un fort caràcter exportador, el certamen espera rebre fins divendres la visita de 90.000 professionals, dels quals més de 20.000 seran estrangers.

Espanya és el primer productor europeu, el primer exportador de la Unió Europea en volum i el segon a escala mundial. I en aquest sector industrial, el pes de la Comunitat Valenciana, amb les empreses ubicades a les comarques de Castelló, és determinant.

La patronal ceràmica Ascer ha donat unes bones dades en la primera jornada de Cevisama. El sector del taulell ha tancat un bon any 2019 amb un increment dels resultats del 4%, respecte al 2018.

Vicente Nomdedeu, president d’Ascer, ha destacat que països estratègics per al sector com els Estats Units, el Canadà i Europa, “són els que millors s’han comportat”. Així, les vendes als Estats Units han crescut per damunt del 18% i a Europa per damunt del 4%.

Incerteses polítiques i econòmiques mundials 

No obstant això, el sector està expectant davant les incerteses polítiques i econòmiques mundials i es manté cauta amb una previsió de creixement d’entre l’1,5 i el 2% per a enguany. 

La guerra comercial entre els Estats Units i la Xina, les traves a la importació d’alguns països, l’increment de la producció internacional de taulell i els productes substitutius del ceràmic són incògnites que estan en l’àmbit internacional i que afecten directament el sector, que exporta el 75% de la seua producció.

Les xifres del sector ceràmic

El sector ceràmic espanyol genera 3.600 milions d’euros en vendes. En el mercat nacional se’n venen 890 i la resta s’obté de les vendes a l’estranger. La producció és de 530 milions de metres quadrats.

La ceràmica s’exporta a 187 països i pràcticament la meitat d’aquestes vendes acaben en el continent europeu. Al capdavant es troba França. La segueixen el Regne Unit, Itàlia i Alemanya.

Pel que fa a les exportacions fora d’Europa, els Estats Units és el principal comprador de ceràmica espanyola, amb quasi 280 milions d’euros a l’any. Altres són el Marroc, Israel, l’Aràbia Saudita o Rússia. Este últim mercat ha passat de ser el segon comprador del nostre producte al nové.

Cevisama ocupa més de 125.000 m² i 11 pavellons

A l’acte inaugural de Cevisama han assistit el president de la Generalitat, Ximo Puig; el vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau; el conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent; l’alcalde de València, Joan Ribó, i l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, entre altres.

El saló internacional Cevisama reuneix les últimes propostes de la indústria ceràmica i els seus sectors afins, l’equipament de bany i la pedra natural. Té vora 850 firmes expositores, de les quals 295 venen de més de 40 països, que ocupen més de 125.000 m² i 11 pavellons.

Impacte a València

L’impacte en la ciutat de València serà molt important. Es preveuen més de 50.000 pernoctacions al llarg de la setmana i el grau d’ocupació dels hotels és ja d’un 85 per cent.

També et pot interessar

stats