• El xicotet comerç estima que les vendes en rebaixes seran un 20% inferiors a les de 2019

    Notícies | 03/07/2020 15:01
    Rosa Biot

    Una imatge d'arxiu de les rebaixes

    “Sols s’està venent la roba casual perquè s’han suspés les bodes i s’han ajornat les comunions”. Carmen Pérez té una botiga de roba de dona i cerimònia a Villena (Alt Vinalopó). Dona per fet que les rebaixes d’enguany a l’estiu seran pitjors que les de l’any passat. Una part de l’oferta no es vendrà perquè l’ajornament de les comunions a la tardor fa que les necessitats dels clients siguen diferents del producte que tenia comprat. I les bodes s’han ajornat. A més, les celebracions s’han reduït quant al nombre convidats, el que també impacta directament en les vendes. Com passa en el seu cas, la patronal valenciana del xicotet comerç, Confecomerç, estima que les vendes durant aquesta campanya de rebaixes cauran al voltant d’un 20%.

    “Tot el món vol enguany roba molt fresqueta per a tots els dies. Abans la guardaven per al cap de setmana”, comenta sorpresa. I a pesar de les circumstàncies, Carmen detecta que la gent ha tornat la mirada cap al xicotet comerç. Recorda, de fet, que el degoteig de clientes durant la primera setmana en què va tornar a obrir en la desescalada va ser tal que va haver d’escriure una nota en les xarxes socials per agrair la fidelitat.

    Una part del comerç va començar enguany les rebaixes d’estiu durant l’última setmana de juny, i el xicotet comerç ho va fer majoritàriament l'1 de juliol. Les botigues intenten donar eixida a tot l'estoc acumulat durant el confinament. “Enguany les rebaixes no seran com altres anys, seran diferents després de l’impacte de la pandèmia”, explica Rafael Torres, president de Confecomerç. Torres admet que el comerç patirà un perjuí que es reflectirà en el compte de resultats, però també remarca que les rebaixes són una “gran ocasió” per a comprar en el xicotet comerç productes de temporada, de qualitat i a molt bon preu. El president de Confecomerç anticipa unes rebaixes “agressives” amb les quals el comerç puga donar eixida als productes que no es veneren durant la primavera.

    La caiguda de vendes no afecta a tots els comerços per igual. La patronal comercial estima també que l’equipament de la llar serà el menys perjudicat per aquest descens del consum. I també hi ha bones previsions per a la roba infantil, que en la desescalada ha vist créixer les vendes.