Els transportistes demanen que l’accés nord al port de València siga per carretera

El Comité Nacional del Transport per Carretera remet una carta a Ports de l’Estat en què li manifesta la seua preferència.

Ampliació projectada al port de València
Ampliació projectada al port de València

El Comitè Nacional del Transport per Carretera (CNTC), un òrgan consultiu d’interlocució sectorial amb les administracions públiques, ha demanat a Ports de l’Estat que el futur accés nord al port de València “es destine preferentment al transport de mercaderies per carretera, amb la finalitat de desenvolupar adequadament la funció nuclear de distribució que s’hi desenvolupa”.

El president del departament de Mercaderies del CNTC, Carmelo González, ha manifestat el seu desig, a través d’una carta que ha dirigit al president Ports de l’Estat. En el CNTC estan representades totes les associacions representatives del transport per carretera a Espanya. 

L’Autoritat Portuària de València (APV) encara no ha decidit com serà el futur accés nord al port de València i estudiarà totes les opcions possibles. Precisament, per a principi d’any, l’APV espera tindre l’estudi informatiu sobre els possibles traçats, que el Ministeri de Foment ha encarregat a la consultora Ineco. 

En qualsevol cas, l’estiu passat el president de l’APV, Aurelio Martínez, assenyalava que, bé siga amb un túnel per davall el nucli urbà de València o per davall de la mar, la solució que es contempla no serà “en cap cas per superfície”. No obstant això, l’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat en diverses ocasions apostar per una solució ferroviària per a la construcció d’un accés nord al Port de la ciutat i de tres estacions intermodals (Port, Fonteta de Sant Lluís i Sagunt) perquè aquestes actuacions puguen ser finançades per la Unió Europea (UE), que “potencia el tren”. 

També et pot interessar

stats