Adif adaptarà a l'ample europeu els 157 quilòmetres entre Castelló i Vandellòs

S'invertiran quasi 82 milions d'euros i està previst que aquestes obres s'allarguen durant 18 mesos.

Boira ha qualitificat aquesta decisió d'històrica
Boira ha qualitificat aquesta decisió d'històrica / À Punt NTC

El comissionat per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha anunciat que el consell d'administració d'Adif ha decidit canviar l'ample del tram ferrovari entre Castelló i Vandellòs. Es tracta d'un tram de 157 quilòmetres que passaran de l'ample ibèric a l'ample estàndard europeu. A més, aquesta adaptació també preveu la introducció dels estàndards europeus en els sistemes de seguretat.

Boira ha qualitificat aquesta decisió d'històrica. Aquesta obra, en què s'invertiran 81,8 milions d'euros, permetrà la circulació de tren de 750 metres de longitud i augmentarà les prestacions de capacitat, fiabilitat i disponibilitat tant per a viatgers com per a mercaderies. Està previst que aquests treballs s'allarguen durant 18 mesos.

El contracte d'obres referit al tram Castelló-Vinaròs s'ha licitat per un pressupost de 48 milions i es desenvoluparà en un tram de 77 quilòmetres de longitud i comprén l'adaptació de vies a les estacions de les Palmes, Torreblanca, Santa Magdalena de Polpís, Benicarló-Peníscola i Vinaròs. Així mateix, també inclou la reposició de la pantalla de protecció acústica a l'estació de Benicàssim, la creació de rampes d'accés a les andanes de les estacions de les Palmes, Benicàssim, Orpesa, Torreblanca, Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Polpís, Benicarló-Peníscola i Vinaròs, la construcció d'una nova andana a Vinaròs i la prolongació de l'andana en l'estació d'Orpesa.

També et pot interessar

stats