Brussel·les vota sí a incloure el corredor cantabricomediterrani en el mapa transeuropeu

Puig celebra una decisió que posa fi a la "injustícia" que aquesta infraestructura no figurara entre els eixos prioritaris.

Brussel·les vota sí a incloure el corredor cantabricomediterrani en el mapa transeuropeu

La Comissió de Transports de la Unió Europea considera prioritària la connexió entre el Cantàbric i el Mediterrani i ha votat majoritàriament a favor de la incorporació d’aquest corredor en la Xarxa Transeuropea de Transport, un enllaç ferroviari que s’havia eliminat d'aquest mapa europeu durant l’anterior govern popular. 

La inclusió és una bona notícia per a l'economia valenciana, ja que aparéixer al mapa suposa que aquest tram formarà part del pla per al sexenni 2021-2027, dotat amb 30.600 milions d'euros. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha conegut la notícia mentre se sotmetia a la fiscalització de les Corts durant la sessió de control al Consell, ha valorat molt positivament la decisió de la Comissió de Transports. Segons ha dit, la decisió "posa fi a la injustícia" que provocava que dues branques "fonamentals" de les infraestructures valencianes no figuraren com a eixos transeuropeus. "Hem aconseguit allò que l'anterior govern espanyol no va defendre", ha afegit. 

D'altra banda, l'eurodiputada socialista Inmaculada Rodríguez Piñero, ha manifestat a À Punt NTC Matí que hui és "molt bon dia", perquè, amb la consideració del corredor cantabricomediterrani com a "prioritari" s'ha "fet justícia" a les valencianes i els valencians, que "mereixen infraestructures de primera per a connectar dos grans territoris dins la Xarxa Transeuropea de Transport". 

Efectes de la inclusió al mapa

Aquesta connexió ferroviària entre el Cantàbric i el Mediterrani és una reivindicació estratègica de la Comunitat Valenciana, Aragó, el Ministeri de Foment i diversos agents econòmics i socials. 

Com explica Piñero, l'efecte immediat del sí a la inclusió en la xarxa és que "l'eix Saragossa-Terol-Sagunt i el València-Madrid apareixeran al mapa". Un altre benefici és que els inversors consulten aquest mapa per a les seues inversions, perquè busquen territoris ben comunicats. 

La no aparició en el mapa no significa que no s'estiguera invertint en la construcció de la connexió ferroviària Saragossa-Terol-Sagunt. Però ara, pel fet de ser prioritària dins la xarxa europea i de rebre cofinançament, serà abans una realitat. 

La votació d'aquest dijous es tracta només d'un "primer pas", segons ha explicat Puig, ja que després haurà de votar-se en el ple del Parlament Europeu, previsiblement al desembre, i passarà també per la Comissió Europea.

També et pot interessar

stats