El Consell de Ministres aprova l'aportació a la plataforma intermodal de la Font de Sant Lluís de València
L'estació és clau en l'eix del transport del corredor mediterrani perquè aquesta infraestructura tinga utilitat, segons explica Josep Vicent Boira.
El Consell de Ministres d'aquest dimecres ha donat llum verda a la participació en el projecte de construcció de la Plataforma Intermodal i Logística de la Font de Sant Lluís de València, una infraestructura estratègica per a la Comunitat Valenciana.
Amb l'aprovació d'aquest conveni, el govern espanyol oficialitza la seua participació en aquesta infraestructura logística, que aspira a ser clau en l'eix del transport del corredor mediterrani. Segons ha explicat a À Punt NTC el comissionat de l'executiu central per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, sense estacions intermodals per a abastir de càrrega aquesta infraestructura, l'eix mediterrani seria "una obra inútil".
La participació del Ministeri de Foment, a través d'ADIF i de l'Autoritat Portuària de València (APV), suma un total de 47 milions, el 71,4% del total. A més, la Generalitat aportarà 19 milions d'euros (que inclou la cessió d'un terreny amb una superfície de 384.293 metres quadrats per a l'ampliació de les instal·lacions), un 27%.
Aquest conveni, segons l'Autoritat Portuària, "instrumentalitza la cooperació interadministrativa necessària per a la construcció d'una plataforma intermodal que aspira a convertir-se en una de les més importants d'Espanya gràcies a l'estreta vinculació amb el corredor mediterrani i a la seua integració en la Xarxa Transeuropea de Transport".
Així mateix, l'acord estableix que Foment, l'Ajuntament de València i Ports de l'Estat seran els encarregats de les actuacions relacionades amb l'impuls dels objectius del conveni, com són el seguiment, la coordinació d'estudis i el control del compliment dels terminis fixats, entre altres.
Una vegada executades les obres, el conveni acorda que Adif mantinga la gestió de la terminal intermodal i logística perquè puga ser comercialitzada i explotada per la iniciativa privada amb l'adjudicació que es farà mitjançant licitació pública.
El projecte
El desenvolupament de la terminal serà en diverses fases. La primera contempla algunes de les àrees funcionals per a prestar els serveis que demanen les empreses de transport i logística. Una vegada executades les obres de la fase I de la terminal, el conveni acorda que Adif mantinga la gestió de la terminal intermodal i logística perquè puga ser comercialitzada i explotada per la iniciativa particular i l'adjudicació de la qual es durà a terme mitjançant processos de licitació pública.
La Terminal Intermodal i Logística de València Font de Sant Lluís està considerada un node logístic clau tant per la posició estratègica de primer nivell en la Xarxa Intermodal Europea com per la proximitat al port de València, primer del Mediterrani en trànsit de contenidors.
La posada en funcionament permetrà domar un gran impuls al ferrocarril; modalitat de transport per la qual el port de València està apostant i invertint en els últims anys, tant pels efectes mediambiental positius com per la potencialitat d'ampliació que permet per a la zona d'influència del port al territori espanyol.