Patinets elèctrics i bicicletes ja no poden circular per les voreres des de hui a València
Entra en vigor la nova ordenança de mobilitat a la ciutat, que dona prioritat al vianant davant els vehicles amb rodes.
Aquest dissabte entra en vigor la nova ordenança de mobilitat a València, que limita la velocitat a 30 quilòmetres per hora en el 64% dels carrers de la ciutat. Per a informar-ne els conductors, s'instal·laran uns senyals a les entrades de la ciutat.
A més, a partir d'ara, les voreres seran només per als vianants, mentre que patinets i bicicletes hauran de circular pel carril bici a 15 quilòmetres per hora com a màxim, o fins a 20 quilòmetres si és per la calçada.
I qualsevol vehicle que circule per un carrer amb només un carril per sentit, ha d'anar com a màxim a 30 quilòmetres per hora. Això també afecta les bicicletes, els patinets i els carrets motoritzats que transporten persones.
Quant als elements de seguretat, des d'ara el casc és obligatori per als conductors de patinets que puguen arribar a 30 quilòmetres per hora però els de menor potència i les bicicletes no hi estan obligats. Pel que fa a les assegurances, de moment, no és obligatori assegurarar el vehicle, però sí recomanable.
La nova regulació entra en vigor aquest dissabte, però no serà fins després de l'estiu quan l'Ajuntament de València començarà a sancionar-ne l'incompliment. Es donen els mesos de l'estiu com a marge perquè la ciutadania conega la nova ordenança, tal com ha explicat a la ràdio d'À Punt Giuseppe Grezzi, regidor de Mobilitat en funcions.
Protestes dels usuaris de motos
Amb aquesta ordenança, els usuaris de motos passen a ser considerats, a l'efecte de circulació, conductors de cotxes, per la qual cosa no podran utilitzar el carril bus, la qual cosa ha provocat protestes dins del sector de motocicletes i ciclomotors.
Segons l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor), "fer que els usuaris de motocicletes i ciclomotors no puguen utilitzar el carril bus és una mala notícia per a la mobilitat de la ciutat, ja que la moto, per les seues dimensions, facilita la descongestió de trànsit".
Des de l'associació han defensat que si hi haguera "un 10% més de motos a la ciutat, es reduirien un 40% els embossos, cosa que beneficia tots els usuaris de la via, fins i tot el transport públic".