Iglesias reconeix que el decret del joc de Garzón no és suficient

El líder de Podem afirma que caldrà fer més passos perquè “això de les cases d’apostes és vergonyós”.

Alberto Garzón i Pablo Iglesias, en una imatge d'arxiu
Alberto Garzón i Pablo Iglesias, en una imatge d'arxiu / Europa Press

El vicepresident segon del govern espanyol, Pablo Iglesias, ha reconegut aquest dilluns que la legislació que ha impulsat el ministre de Consum, Alberto Garzón, sobre la publicitat del joc no és suficient i ha assumit que el govern ha de fer “més coses”.

Iglesias ha destacat que el decret sobre publicitat del joc és la legislació “més restrictiva” que existeix a Europa i redueix en un 80% la publicitat de les apostes, encara que ha asseverat que “caldrà fer més passos” perquè “això de les cases d’apostes és vergonyós”.

“Les coses no es poden fer en el temps que ens agradaria”, ha precisat davant les “crítiques molt positives” rebudes per sectors que consideren que el decret és lax, unes crítiques que Iglesias vol assumir.

Garzón defén la regulació del joc

Per la seua banda, el ministre de Consum, Alberto Garzón, ha defés l’actualització de la llei del joc que regularà la publicitat de les cases d’apostes en línia. “És un pas de gegant passar de la llei de la selva a una regulació estricta”, ha indicat. Garzón ha explicat que amb les modificacions en l’actual llei “el 80% de la publicitat que hui s’escolta ja està prohibida i s’introduirà una regulació molt estricta". Ha precisat, davant les crítiques rebudes per no introduir canvis més restrictius, que “aquest és un primer pas dràstic però necessari, que no esgota totes les possibilitats”.

Ha puntualitzat a més que el nou executiu no està redactant una nova llei sinó desplegant l’actual. “Entrem en un enfocament regulador no prohibitiu, perquè la mateixa llei diu que la publicitat és legal i fem una mesura que és la més eficaç. Dins d’un any veurem si hem encertat o ens hem quedat curts”, ha explicat.

També et pot interessar

stats