Podem exigeix la paralització de l’ampliació del port i una nova DIA

Oltra ha afirmat que la lluita contra l’emergència climàtica és el primer eix del Botànic.

Podem exigeix la paralització de l’ampliació del port i una nova DIA
Podem exigeix la paralització de l’ampliació del port i una nova DIA

Unides Podem-Esquerra Unida ha exigit la paralització de l’ampliació del port de València i que es realitze una nova declaració d’impacte ambiental (DIA) global que també tinga en compte l’accés nord ferroviari, al marge dels últims canvis en el projecte adjudicat al grup MSC.

La petició, en forma de proposició no de llei (PNL) a les Corts, ha arribat després que la justícia britànica haja declarat il·legal l’ampliació de l’aeroport de Heathrow per no tindre en compte l’Acord de París.

El diputat Ferran Martínez ha explicat que sentències com aquesta demostren que “la transició ecològica no pot quedar només en una declaració d’intencions”.

Tot i que l’Autoritat Portuària de València (APV) ha renunciat al dragatge del canal d’accés i a la prolongació del dic d’abric nord, els principals motius per demanar la segona declaració d’impacte ambiental (DIA), la formació morada vol que el projecte compte amb una nova DIA que substituïsca la de 2007, en considerar que les modificacions són “substancials” i que “no significa que Valenciaport no faça en un futur” l’ampliació del dic i la prolongació del dragatge.

També reclama que l’avaluació siga global, tenint en compte l’accés nord amb un túnel submarí i la resta d’actuacions necessàries, com l’augment de capacitat de les carreteres V-20, V-21, V-30 o la circumval·lació de l’A-7.

La lluita contra l’emergència climàtica, prioritat per al Consell

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha insistit que el Botànic II té un full de ruta marcat fins a 2023 en què “el primer eix és la lluita contra l’emergència climàtica”.

Així ho ha indicat en ser preguntada per l’aprovació ahir d’una moció conjunta del Govern del Rialto (Compromís i PSPV) en suport als últims canvis en l’ampliació nord del port i per a instar al govern que agilitze l’accés nord ferroviari.

Oltra ha assenyalat que el Consell “òbviament es coordina amb la resta d’institucions” i ha recordat que, en qualsevol cas, les decisions es prenen en el consell d’administració de l’Autoritat Portuària de València “en funció d’una qüestió que està per davant de tot”, l’Acord del Botànic II, que té com a primer eix la lluita contra l’emergència climàtica.

També et pot interessar

stats