Anecoop bat el rècord de facturació, més de 700 milions, malgrat la "trista" campanya citrícola
Enfront de la incertesa del Brexit, el director general de la cooperativa ha ressaltat que "representa seguretat i solidesa".
La cooperativa agroalimentària Anecoop ha aconseguit en l'exercici 2017-2018 les "millors dades de la seua història", en batre el seu rècord de facturació amb 702,5 milions d'euros, un 6% més que el seu resultat anterior. Al mateix temps, "per primera vegada", ha superat els 900 milions de xifra de negoci. Tot això, malgrat la "campanya més trista de cítrics que es recorda".
Així ho han explicat aquest divendres el president d’Anecoop, Alejandro Monzón, i el director general de la cooperativa, Joan Mir, en una roda de premsa abans de celebrar l'Assemblea General de socis, que ha clausurat el president de la Generalitat, Ximo Puig.
Mir ha reconegut que s’han enfrontat a la "campanya més trista" de cítrics, enfront de les "millors dades de la història d’Anecoop". En aquest sentit, Mir ha explicat que es tracta de la "millor campanya d'Anecoop", perquè aconseguir els 700 milions de facturació era "impensable fa deu anys".
S'ha disminuït el volum comercialitzat, de més de 800 tones, però la facturació ha augmentat un 6%. Ha informat que Anecoop "ha guanyat 1.631.000 euros i el grup 2.934.000 euros". En aquest sentit, hi ha hagut una caiguda de 700.000 euros en el grup, "totalment i absolutament" a causa de la campanya citrícola. Tanmateix, el president de la cooperativa ha valorat els resultats com a positius i ha ressaltat el creixement de la liquiditat dels socis.
Enfront de la crisi citrícola i la incertesa del Brexit, ha ressaltat que Anecoop "representa seguretat i solidesa", dues qüestions "molt necessàries" en l'actual conjuntura.
Augmenta la quota d’exportació dels cítrics
En el sector dels cítrics, Anecoop ha augmentat la seua quota d'exportació fins al 8%. Malgrat el descens de la collita, s'ha incrementat un 1% el volum comercialitzat i prop d'un 12% la facturació, gràcies a un preu mitjà de venda un 10% major que l'exercici anterior.
No obstant això, Mir ha reconegut que és la "pitjor campanya" de cítrics. El director ha aclarit que són diversos factors els causants d’aquest descens. No assenyala la competència de Sud-àfrica com a únic factor i puntualitza que la citricultura "té futur", però necessita un "canvi de paradigma", com apostar per magatzems d'alt nivell de productivitat i "entrar en les varietats".
Nova filial en Estats Units
D'altra banda, Anecoop ha anunciat la posada en marxa d'una oficina a Nova York, Anecwines, la primera filial de la cooperativa als Estats Units, amb la qual pretén consolidar la seua presència en aquest mercat vitivinícola i actuarà com a importadora i distribuïdora de vi.