El nombre de turistes britànics creix un 6% a l'aeroport Alacant-Elx
La Generalitat intensificarà accions a Londres per a pal·liar els efectes del Brexit en el sector turístic.
El 31 d'octubre és la data que el Regne Unit té prevista per a eixir de la Unió Europea. Un fet que no fa més que augmentar la incertesa del que passarà amb el turisme britànic, el segon més important a la Comunitat Valenciana, per darrere del turisme nacional. Així i tot, les xifres són positives. Tot i la fluctuació de la lliura, a l'aeroport d'Alacant-Elx enguany han arribat prop d'un 6% més de britànics que l'any passat. A més, el 30% dels turistes que visiten la Costa Blanca a l'estiu són britànics i a l'hivern, fins i tot, arriben a un percentatge que s'acosta al 50%. Es tracta, per tant, d'un mercat fonamental per a la desestacionalització del sector.
No obstant això, de cara al que puga passar el 31 d'octubre, la Generalitat ha encetat un programa de promoció Britfriendly. Això es materialitzarà en un acte de la Generalitat juntament amb les cambres de comerç de la Comunitat Valenciana que tindrà lloc el 3 de desembre a Londres per a "intensificar aquesta imatge de col·laboració", segons ha explicat el director general de Turisme, Herick Campos. A això se sumarà la presència de la Comunitat Valenciana en un altre esdeveniment relacionat amb els viatges i el turisme, el World Travel Market, que se celebrarà a la capital britànica entre el 4 i el 6 de novembre.
En cas que s'arribara a un Brexit sense acord, els pactes bilaterals seran crucials per tal de regular qüestions com la mobilitat de les persones, la cobertura sanitària o la seguretat dels visitants britànics. "Els anglesos continuaran volent vindre, el que hem d'intentar és que la repercussió siga mínima. Com menys competitivitat davant d'altres països del Mediterrani com Turquia, Tunísia o l'Egipte perdem, millor. I amb això, tenen molt a veure les taxes aeroportuàries, la capacitat de connectivitat aèria amb el Regne Unit", ha assegurat el director general de Turisme, qui també ha posat el focus en la diversificació per a obrir nous mercats, com ara el portugués, amb el qual ja se està treballant.