Els taxistes es manifesten per la regularització de les VTC

La protesta ha causat retencions i problemes al llarg del matí a la ciutat de València.

Cues quilomètriques i retencions al centre de València
Cues quilomètriques i retencions al centre de València / Kai Försterling (Efe)

Cues quilomètriques i retencions al centre de València per la mobilització d’uns 2.000 taxistes per a reclamar la regularització de manera urgent del sector de les VTC i els vehicles de transport amb conductor.

La protesta, que ha sigut secundada per sis organitzacions professionals, s'ha concentrat davant de la Conselleria d'Obres Públiques per a reclamar una legislació clara i justa del sector dels vehicles de transport amb conductor, de la qual formen part plataformes com ara Uber o Cabify.

Els taxistes han fet marxa cap a l’Ajuntament de València per a exigir a la consellera de Transports, María José Salvador, i a l'alcalde de València, Joan Ribó, que actuen perquè es complisca la proporció de una llicència VTC per cada trenta taxis, tal com recull el decret llei del Ministeri de Foment.

Al nostre territori hi ha 4.700 llicències de taxi i prop de 7.000 famílies viuen del sector. Per aquest motiu, i en declaracions a À Punt, Fernado del Molino, president de la Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana ha dit: “no descartem més mesures de pressió i mobilitzacions” i ha reivindicat la importància del taxi perquè “no es pot tindre un servici públic desregularitzat a la ciutat”.

La Generalitat estudia mesures que no impliquen indemnitzacions

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha anunciat que el seu departament estudia algunes mesures per a regular el “desequilibri” que, ha dit, hi ha entre les llicències VTC i les del taxi, encara que ha puntualitzat que ho farà sempre que no supose indemnitzacions per part del Consell, “perquè les quanties serien absolutament inassumibles”.

Com ha declarat la consellera, la problemàtica es troba principalment en les ciutats, pel que considera que “cal residenciar en l’Ajuntament de València si volen prendre alguna mesura”, i ha posat com a exemple el que han fet altres ciutats com Madrid o Barcelona.

Les competències de la Conselleria, ha precisat, són en l’àmbit interurbà, on les llicències VTC “pràcticament no operen”, i ha recordat que el reial decret llei que el Ministeri de Foment va aprovar a setembre deixa en mans de les comunitats autònomes la regulació per a aconseguir l’equilibri.

També et pot interessar

stats