S'obri al trànsit el túnel ferroviari de la serra Grossa

Permetrà reduir les freqüències en les línies 1, 3 i 4, que connecten Alacant amb el Campello, Benidorm i la platja de Sant Joan.

Imatge de portada: moment de la inauguració del nou tram de la serra Grossa

El túnel ferroviari que travessa la serra Grossa s'ha obert aquest dimarts al trànsit i ja està operatiu perquè hi circule el Tram d'Alacant. La infraestructura, de quasi un quilòmetre i mig de longitud i que ha costat quasi 30 milions d'euros, permetrà reduir les freqüències en les línies 1, 3 i 4 que connecten la ciutat d'Alacant amb el Campello, Benidorm i la platja de Sant Joan. 

El trajecte pel túnel, el més llarg de tota la xarxa de Tram, durarà menys de 3 minuts i servirà per a evitar el traçat actual, més accidentat i sinuós. De moment hi circularan tots el tramvies per una única via, però la Conselleria d'Obres Públiques espera que estiga desdoblada a la primavera, quan acaben els treballs de connexió de la segona via. 

A partir d’eixe moment, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) podrà complir les demandes ciutadanes de reducció de les freqüències. El president de l'Associació de Veïns Albufereta-Platja Blanca, Ernesto Jarabo, ha recordat que el veïnat que es desplaça de la platja de Sant Joan cap a la ciutat d'Alacant tarda quasi 20 minuts a arribar-hi: "Si perds un tramvia, ja no arribes a treballar", lamenta a À Punt NTC.

El túnel es va començar a construir a començament del 2010 i va ser pressupostat en quasi 30 milions d’euros. Les obres d'aquesta última fase han costat 9 milions i han consistit a dotar el túnel de les mesures de seguretat, ventilació o il·luminació adequades, i dels sistemes de detecció i extinció d’incendis o d’evacuació, entre altres.

Una vegada entre en servei la segona via, la Generalitat té previst la transformació de l’actual traçat ferroviari de primera línia de costa en una via verda per a ús ciutadà.  

També et pot interessar

stats