El comité d'empresa d'Almussafes trasllada a Ford que la solució està a construir motors híbrids

Carlos Faubel ha explicat que la planta ja té adjudicat un projecte de muntatge de bateries.

VÍDEO | El comité d\'empresa d\'Almussafes trasllada a Ford que la solució està a construir motors híbrids

El president del comité d'empresa de la planta Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha lliurat a la direcció de l'empresa una resolució del comité d'empresa de Ford Espanya per a buscar una solució al problema que té la planta de la Ribera Baixa per l'eliminació de la producció de motors. La reunió s'ha produït en el marc de la reunió que ha mantingut el comité d'empresa europeu amb la direcció. 

Faubel, en declaracions a la ràdio d'À Punt, ha explicat que la companyia no té intenció de reconsiderar l’eliminació de la fabricació de motors a la Ford Almussafes. Segons li han argumentat, pretenen endur-se la fabricació als Estats Units perquè és on volen vendre el producte final.

Per aquest motiu, Faubel ha instat els directius a buscar vies alternatives per a la planta valenciana o es veurà abocada a una situació molt complicada que ja ve marcada per la situació econòmica del sector a Europa. "Hem de treballar de valent per a mantindre la planta com ha sigut sempre, un referent en Ford i en el sector de l'automòbil", ha afirmat.

En aquest sentit, Faubel ha destacat que volen mirar al futur i tractar de buscar una transformació en la producció, mitjançant estudis concrets i rigorosos, sobre la possibilitat de fabricar motors híbrids a la planta. "Demanem això. Som conscients que no és fàcil i que no podem tindre la resposta hui, però no pararem fins a tindre una resposta definitiva", ha assenyalat.

El president del comité d'empresa ha recordat que la planta ja té adjudicada un projecte de muntatge, que no de fabricació, de bateries. Per això seria coherent també portar un projecte de fabricació d'un "tot".

Finalment, Faubel ha fet la comparació entre una suposada fàbrica de bateries i l'actual. Mentre que en la primera només fan falta al voltant de 100 o 120 persones, en l'actual n’hi ha vora 1.000 i amb una plantilla que requereix formació i que suposa una riquesa no tan sols per a la factoria, sinó també per a la comarca i per a la Comunitat Valenciana. 

"Canvi d'època"

El degà del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana, Salvador Puigdengolas, ha assenyalat en 20h NTC que estem davant d'un "canvi d'època" i "estem exposats a innumerables variables que són les que afectaran la presa de decisions". 

No obstant això, Puigdengolas ha dit que "Ford té els fonaments ben consolidats per a fer front al canvi d'època" i que les "propostes dels sindicats de Ford són viables".

També et pot interessar

stats