El contingut ja no està disponible per veure.

Els centres ultimen la tornada amb incertesa a un mes de l'inici de curs

10 min.

Combinació d’assistència completament presencial d’alguns cursos, com ara primer d’ESO o segon de batxillerat, amb una altra semipresencial; ràtios menors d’alumnes per classe en aules en què es puga mantindre la distància de seguretat; divisió en grups per a anar al pati; o accés al centre per diferents portes i en diferents horaris. Són les propostes que maneja l'Institut de Secundària 25 d’Abril d’Alfafar.

Com aquest centre, la resta dels de la Comunitat Valenciana ultimen els seus plans per a la tornada al curs escolar, amb la incertesa sobre com evoluciona la pandèmia, fixant diferents escenaris possibles. El director de l’Institut de Secundària 25 d’Abril d’Alfafar, Christian Lesaec, ha afirmat en Les notícies del matí que els dos objectius fonamentals seran, per una banda, garantir la seguretat sanitària, i per altra, donar tots els continguts acadèmics possibles.

Objectius, al seu paper complicats, ja que el centre té la mateixa plantilla, tenint en compte que les necessitats són diferents. “Açò és un sudoku, encaixar tots els horaris amb el que s’ha de fer”, ha indicat el director del centre. En aquest sentit, ha lloat el treball del professorat que, segons ha dit, ha fet un esforç descomunal per a poder adaptar-se a la situació, com ara haver de formar-se en altres matèries diferents a les seues pròpies.

Protocol d’actuació seguint les pautes de Sanitat

Els centres preparen la tornada a classe seguint les pautes marcades per la Conselleria de Sanitat. Entre les mesures establides, grups estables de fins a 20 alumnes des d’infantil fins a quart de primària, assistència presencial per a l’alumnat de primer d’ESO amb separació de metre i mig, i en els casos en què no es puga garantir, assistència semipresencial en dies alterns.

Contingut no disponible
stats