Ford signa amb UGT el sisé ERTO des de l'estiu de 2019

Afectarà 3.000 persones de les plantes de motors i vehicles durant 19 i 15 dies respectivament fins a finals d'any.

Imatge d'arxiu de la planta de Ford Almussafes
Imatge d'arxiu de la planta de Ford Almussafes / Europa Press

La direcció de Ford Almussafes ha signat amb UGT, el sindicat majoritari, el sisé expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) en la planta des de l'estiu de 2019.

La mesura afectarà 3.000 treballadors al dia entre el 3 de setembre i el 31 de desembre. La suspensió s'aplicarà a 900 persones durant 19 dies en la planta de Motors i per a 2.500 treballadors i treballadores durant 15 dies en la de vehicles. En aquest període es reduirà la producció i hi haurà dos dies de parada total que afectarà 5.200 persones.

L'empresa ha justificat la mesura en la caiguda de la demanda de tots els models que fabrica la planta valenciana, amb l'excepció del nou Kuga. Els quatre restants no haurien recuperat les vendes prèvies a la pandèmia.

El nou expedient manté les mateixes condicions per a la plantilla que els ERTO anteriors, un fet que ha motivat el suport de la UGT. No obstant això, ni CCOO ni STM-Intersindical ni CGT han donat el vistiplau.

José Arocas, de CCOO, ha motivat el rebuig del seu sindicat en la falta de transparència de la direcció sobre el futur de la planta i en el fet que, a diferència de l'ERTO anterior, aquest sí que consumirà temps de desocupació. Una posició semblant ha manifestat Paco González, d'STM-Intersindical, des d'on s'ha recordat que a la pèrdua salarial del 20% de mitjana s'afig un consum de la prestació de desocupació que en algunes persones supera ja els huit mesos. Per la seua banda, CGT defensa que hi ha alternatives a l’ERTO menys lesives per als empleats i l'erari públic.

També et pot interessar

stats