La DGT impulsa un nou paquet de mesures per a reduir la mortalitat a les carreteres

La mesura estrela és el canvi de 100 a 90 km/h el límit de velocitat en les carreteres secundàries.

VÍDEO | La DGT impulsa un nou paquet de mesures per a reduir la mortalitat a les carreteres

El 2019 ve amb novetats pel que fa a la seguretat viària. Entre el paquet de mesures que posarà en marxa la Direcció General de Trànsit, destaca el canvi del límit de velocitat de 100 a 90 quilòmetres per hora en vies convencionals.

D’aquesta manera, els cotxes i motocicletes hauran de circular a 90 km/h en vies convencionals, mentre que els camions, furgonetes, autobusos i la resta de vehicles hauran de fer-ho a 80. Segons destaquen des de la DGT, aquest tipus de vies són les que registren més accidents mortals

Una altra de les novetats anunciades per la DGT és la reforma del carnet per punts, implantat el 2006. Així, s'augmentarà la pèrdua de punts per fer comportaments perillosos, com usar el mòbil, no posar-se el cinturó o el casc i l'excés de velocitat.

D’altra banda, quant a les proves teòriques i pràctiques per a traure’s el carnet de conduir, es preveu que aquest estiu serà necessari fer classes teòriques presencials per a aconseguir els diferents permisos.

Aquestes són algunes de les propostes del govern espanyol per a inentar apropar-se als països europeus de referència pel que fa a la seguretat viària. L'objectiu de les mesures és reduir la mortalitat a les carreteres, en un any 2018 amb 1.830 víctimes mortals a Espanya en accidents de trànsit.



Importància de l'educació viària

Ana Novella, presidenta de Stop Accidents a la Comunitat Valenciana, ha destacat a Les notícies del matí la importància de rebaixar la velocitat a les carreteres convencionals. “Per desgràcia, no és només una causa la que provoca les morts, però sí que reduirà el nombre de víctimes”, ha afirmat en els informatius matinals. 

Novella ha ressaltat la importància de l’educació viària “des de ben xicotets” i l’enduriment de les sancions per infraccions quan es condueix, com és el cas del consum de drogues i alcohol, ja que “ha sigut un any increïblement fatídic quant a aquest tipus de delictes”. Abans de concloure, la portaveu de Stop Accidents ha recordat que usar el WhatsApp se sanciona “molt durament”. A més, l’ús del mòbil al cotxe es fa mitjançant el dispositiu de mans lliures i que a partir del primer minut de conversa “la ment ja no està en el que s’està fent a la carretera, sinó en la conversa”.

També et pot interessar

stats