La Diputació de Castelló injectarà 2,8 milions a un pla de xoc per a fer costat al sector turístic

Les prioritats són protegir el teixit empresarial, garantir la seguretat en els destins i recuperar la confiança dels mercats.

Presentació del pla de xoc per a ajudar al sector turístic de la Diputació de Castelló
Presentació del pla de xoc per a ajudar al sector turístic de la Diputació de Castelló / Europa Press

La Diputació de Castelló injectarà 2,8 milions d’euros a un pla de xoc que ha elaborat per a fer costat al sector turístic de la província. El pla té tres prioritats: protegir el teixit empresarial, garantir la seguretat en els destins i recuperar la confiança dels mercats.

Aquest pla de xoc està compost per 11 accions. Dins del suport a la transició a la nova normalitat inclou la contribució de la Diputació al Fons de Cooperació Municipal per a municipis turístics de la Comunitat Valenciana, en el qual el Patronat de Turisme aportarà 500.000 euros per als 16 destins de litoral i els destins d’interior amb platges continentals.

A més, el Patronat de Turisme llançarà una línia de subvenció per a municipis turístics d’interior d’altres 500.000 euros. L’import de la subvenció serà d’un màxim de 14.000 euros per beneficiari i el cost subvencionable serà de fins al 70 per cent de l’activitat. Així mateix, es destinaran 500.000 euros al programa de subvenció per a serveis turístics segurs-Pla de Reactivació Castelló Ruta del Sabor; i 18.000 euros a l’Oficina Tècnica Covid-19.

Un destí poc massificat i segur, amb paisatges i clima envejables

Una altra de les línies del pla de xoc està relacionada amb l’impuls al reposicionament turístic. En aquest àmbit, la Diputació aportarà 18.000 euros per a la conceptualització estratègica de les campanyes, amb la finalitat que Castelló es presente com un destí poc massificat i segur, amb paisatges i clima “envejables” i amb una proposta turística diversa “perfecta per a famílies tant en interior com en costa”.

El desenvolupament de campanyes de promoció i posicionament turístic en els mercats nacionals comptarà amb un pressupost de 800.000 euros; mentre que també es destinaran 200.000 euros a una campanya segmentada del producte gastronòmic sota la marca Castelló Ruta del Sabor; 70.000 euros per a la campanya d’hospitalitat i sensibilització cap al turisme dirigida a la població local; i 70.000 euros a la campanya de sensibilització Covid-19 dirigida als turistes.

També et pot interessar

stats