Aquest contingut ja no està disponible per veure.

Mario Villar: “No podem vendre la marca Covid-free al 100% a les platges, però sí donar totes les garanties de seguretat”

7 min.

L’estiu s’acosta i les administracions estudien mesures per a garantir la seguretat a les platges. La tecnologia pot ser la gran aliada en aquest camí cap a la nova normalitat. Així ho ha explicat en una entrevista a Les notícies del matí Mario Villar, director d’Intel·ligència Turística de l’Agència de Turisme Comunitat Valenciana. “No podem vendre la marca Covid-free al 100% a les platges, però sí donar totes les garanties de seguretat”.

Així, Villar ha explicat que el primer objectiu és “ser segurs” i “no vendre fum” com a destinació turística. Per això, es treballa en diverses mesures que permeten gaudir d’un dels productes estrela del turisme valencià amb totes les garanties. Mesurar el nombre de persones que poden accedir, conéixer informació de temperatura o dividir l’accés en franges d’edat amb diferents horaris són algunes de les normes que es contemplen.

Per a fer-ho, segons ha explicat Villar, és necessari cartografiar la platja, mesurar-ne la capacitat de càrrega i, després, a partir d’una app, donar informació als usuaris per a saber quan s’hi pot anar. “El turisme és un 15% del PIB de la Comunitat Valenciana; la intel·ligència turística està en les persones, però la tecnologia pot ajudar a fer anàlisi i prendre decisions.”

Contingut no disponible
stats