Nova reunió a Colònia per a detallar el futur de Ford a Europa
S’espera que la multinacional done més detalls sobre els plans d'ajust i les repercussions que tindria a la factoria d'Almussafes.
La direcció de Ford es reuneix aquest dijous amb representants del comité d’empresa europeu, de la qual es preveu que es coneguen més detalls del seu futur a Europa i les implicacions que tindrà per a la factoria d'Almussafes. Serà la tercera trobada amb la direcció, novament a la ciutat alemanya de Colònia.
El representant de la planta d'Almussafes, Carlos Faubel, considera que la fàbrica valenciana afronta la reunió en "bona situació", sabent que té "molt de reconeixement dins del món de Ford". "Som l'única fàbrica en tot el món de l'automòbil capaç de fer cinc models diferents en moltes versions", ha assegurat a À Punt NTC. Faubel ha recordat que l'existència d'acords sindicals des de l'any 2007 han donat estabilitat, credibilitat i pau social a la planta.
La primera reunió entre la direcció i el comité d'empresa de Ford va ser el 9 d'octubre, on van avançar que hi hauria "decisions dures" per a buscar rendibilitat. Pel que fa a la segona reunió, la direcció de Ford va anunciar que faria “una nova aposta pel negoci a Europa” i també va assenyalar que Ford “redissenyaria i reorganitzaria” el negoci.
De moment, la firma nord-americana ja ha anunciat dues grans reestructuracions: a la planta alemanya de Saarlouis se suprimirà un torn de producció, amb 1.600 treballadors afectats per la mesura, i el tancament de la fàbrica de Blanquefort, a França, amb 850 afectats.
Quant a la planta de Ford Almussafes, va reprendre l’activitat el 7 de gener després d’haver parat la producció el 18 de desembre en aplicació de l'últim expedient de regulació temporal d'ocupació.
Els dos ERTO que han afectat la planta al llarg del 2018 han portat a una caiguda de la producció de la factoria del 9,6%, cosa que s’ha traduït en 37.000 vehicles menys que l'any passat, segons les estimacions de la UGT.
De fet, el sindicat majoritari a la factoria valenciana calcula que cada jornada d'aturada suposa deixar de fabricar uns 1.800 vehicles.